دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
مجموعه رمان کودک «زوک جادوگر» در پیشخان کتابفروشی‌ها

مجموعه رمان 12 جلدی «زوک جادوگر» نوشته مشترک سرژ بلوش و نکولا از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات چکه (هندونه) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مجموعه رمان 12 جلدی «زوک جادوگر» نوشته مشترک سرژ بلوش و نکولا و تصویرگری نیکلا هوبش با ترجمه نیلوفر اکبری از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات چکه (هندونه) برای گروه سنی «ب و ج» منتشر شده است. این مجموعه از جمله رمان‌های کودک بوده که تصمیم‌گیری درست و تشخیص خوب از بد را به‌صورت غیرمستقیم به کودک آموزش می‌دهد. در این مجموعه «زوک» در حالی‌که می‌تواند کارهای بسیار نادرستی انجام دهد، اما تصمیم می‌گیرد که کار درست را انتخاب کند.
 
در این مجموعه «زوک» یک دختر کوچولوی دوست‌داشتنی است، مثل همه‌ دختر کوچولوها. پدرش «سالولگا» یک ماشین بزرگ دارد، مثل همه‌ باباها. مادرش «سالسوپاری» مهربان‌ترین، خوب‌ترین و شگفت‌انگیزترین مامان دنیاست. آن‌ها خانواده‌ای هستند مثل بقیه‌ خانواده‌ها. البته... تقریباً! چون در این خانواده، همه جادوگرند.
 
«جادوگر خوش‌قلب»، «جادوگری در مدرسه» و «جادوگر خطرناک» برخی از عنوان‌های این مجموعه‌اند.
 
در «جادوگر خوش‌قلب» زوک جادوگر کوچولوی بااراده، خیلی دست و دلباز است. او حیوانات را پناه می‌دهد و از کره‌ زمین مواظبت می‌کند. این‌ها کارهای خوبی هستند که او با چوب‌دستی جادویی‌اش انجام می‌دهد. متأسفانه زوک همه‌ وردهای جادویی را خوب بلد نیست؛ در نتیجه اتفاق‌های خنده‌داری می‌افتد و یک عالمه خرابکاری هم می‌کند. ولی شهر خیلی خیلی بزرگ، حیوان‌های زیادی دارد. زوک همه را به خانه‌اش دعوت می‌کند تا آن‌‌ها را از سرما نجات دهد. بین حیوان‌ها گربه، سگ، موش، موش صحرایی، انواع پرنده، کلاغ، کبوتر، گنجشک، یک سوسمار تنها، یک مار بوآ که از باغ‌وحش فرار کرده و حتی یک راکون هست. زوک خوشحال است؛ حالا دیگر خانه‌اش فقط یک خانه نیست، کشتی نوح است! ولی وقتی مادرس «سالسوپاری» می‌آید، خیلی عصبانی می‌شود. حیوان‌ها خیلی خرابی به بار آورده‌اند...

در «جادوگری در مدرسه» زوک، جادوگر کوچولوی بااراده، مدرسه را خیلی دوست دارد. او خانه معلم و دوستانش را پیدا می‌کند و کارهای زیادی انجام می‌دهد؛ نقاشی می‌کشد، به ماقبل تاریخ می‌رود و ... ولی زوک یک شاگرد مدرسه مثل بقیه بچه‌ها نیست.‌ وقتی زوک خوشحال نیست، همه‌ مدرسه باخبر می‌شوند.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «داشتم تخم را برمی‌داشتم که یکدفعه مامان اژدها از راه رسید. بدون معطلی ورد جادویی را خواندم. آن‌وقت اژدهای مادر مهربان شد، آنقدر مهربان... که تخمش را به او برگرداندم. در عوض، او هم مرا به خانه آورد.»
زوک حرفش را این‌طور تمام می‌کند: «این هم از ماجرای تابستان امسال من! و خیلی به من خوش گذشت!»
کلافوتی می‌گوید: «آره، تو همیشه همه‌چیز را گنده ‌می‌کنی.»
و دوستانش به او می‌گویند: «تو زیادی خیالبافی می‌کنی، زوک! ما حرفت را باور نمی‌کنیم.» ...»
 
در «جادوگر خطرناک» وقتی زوک، جاوگر کوچولوی بااراده، می‌خواهد خوش بگذراند، هیچ‌چیز نمی‌تواند جلویش را بگیرد. او رهگذران را به کالسکه تبدیل می‌کند و میدان کوچک را به یک جنگل استوایی و پشت سرهم اتفاق‌های خیلی بد می‌افتد. در یک شهر بزرگ، یک شهر خیلی خیلی بزرگ آن سر دنیا، وسط ساختمان‌های بلند، خیلی خیلی بلند، یک خانه‌ کوچک، خیلی‌خیلی کوچک هست.
 
در بخشی از این کتاب آمده است: «میدان کوچک معرکه است: آن‌ها از نردبان بالا می‌روند، از روی سرسره‌ها سر می‌خورند و از روی پل‌ها رد می‌شوند. چقدر باحال است! ولی پسرها همیشه می‌خواهند اول باشند و دوست ندارند با دخترها بازی کنند. آن‌ها فریاد می‌زنند، جیغ می‌کشند و نمی‌گذارند دخترها از نردبان بالا بیایند. پسرها، شیطان آن‌ها را تهدید می‌کنند: «این بازی‌ها پسرانه است. اگر از نردبان بالا بیایید، شما را به آب‌میوه تبدیل می‌کنیم!» زوک خوشحال نیست. او می‌گوید: «حرفش را هم نزنید. اگر فکر می‌کنید ما از شما می‌ترسیم، بیایید پایین! شما را مثل پوره له می‌کنیم!» ولی دو پسر بچه مثل میمون جیغ می‌کشند: «ما از شما قوی‌تریم!‌ ما از شما قشنگ‌تریم!» ...»
 
درباره نویسنده‌های مجموعه «زوک جادوگر»
سرژ بلوش در سال 1956 درشهر كلمار كشور فرانسه به دنيا آمد. او كارش را با تصويرگری برای نشريات كودک و نوجوان آغاز كرد. چند سالی را در شهر نيويورک گذراند. بلوش در حال حاضر در شهر پاريس زندگی می‌كند و به كار تصويرگری كتاب‌ها و نشريات ‌کودکان مشغول است و آثار خود را در نمايشگاه‌ها به نمايش می‌گذارد. او خالق شخصيت‌های سام سام (انتشارات بايارد)، ‌توتو (انتشارات توربيون)‌ و مكس و لی لی (انتشارات كاليگرام) ‌است.
 
نيكلا هوبش درسال 1969 درحومه‌ شهر پاريس به دنيا آمد. او چندسالی را در شهرهای كلرمون - فران، ليون، ديژون و استراسبورگ گذراند. بعد دوباره به پاريس بازگشت. هوبش کتاب‌های زیادی را برای کودکان تصویرگری کرده است.
 
«زوک جادوگر» در دو قالب کتاب چاپی و کتاب‌ الکترونیکی عرضه شده است. علاقه‌مندان برای تهیه نسخه الکترونیک این کتاب می‌توانند به سایت www.fidibo.ir مراجعه و با تخفیف تابستانه نشر چکه این کتاب را خریداری کنند.
 
بخش کودک و نوجوان انتشارات چکه (هندونه) مجموعه رمان 12 جلدی «زوک جادوگر» را در قالب 60 صفحه مصور رنگی با شمارگان دو هزار نسخه، به بهای 9 هزار تومان برای هر جلد منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها