سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
مقاله‌های تاثیر‌گذار درباره فرازو‌فرود نظام ملی نوآوری از راه رسید

کتاب «ده مقاله اساسی نگرش نظام ملی نوآوری» را موسسه توسعه دانش و پژوهش ایران به بازار کتاب عرضه کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) کتاب «ده مقاله اساسی نگرش نظام ملی نوآوری» به همت دکتر طاهره میر‌عمادی از سوی موسسه توسعه دانش و پژوهش ایران منتشر شده است.
 
کتاب حاوی دستچینی از مقالات تاثیر‌گذار در رشته علمی سیاست‌گذاری علم و فن‌آوری درباره فرازو‌فرود نظام ملی نوآوری است. تدوین این مجموعه با هدف در کنار قرار دادن مقالاتی درباره موضوعات حیاتی این پارادایم نظری از زبان اندیشه‌پردازان شارح و واضع نظریه نوآوری مانند لاندوال،‌ ادکوئیست،‌ بوراس،‌ چامیناد،‌ و وانگ،‌ از یک سو و منتقدان این تفکر مانند فلانگن،‌ کانینگهام،‌ ادلر و جورجیو است. بخش مهمی از کوشش این اندیشمندان به تعریف نظام ملی نوآوری و نحوه تعامل اجزای آن در جامعه اختصاص دارد.
 
مقالات این مجموعه در کنار تفاوت‌هایی که دارند به‌طور موازی دو روند اساسی را روشن می‌سازند. از یک طرف با ارائه مقالات از اندیشمندان متفاوت در یک حوزه خاص (نظام نوآوری) تفاوت زبان،‌ بیان و از آن دو مهم‌تر تفاوت دغدغه محققان را با یکدیگر روشن‌ می‌کند و نشان می‌دهد که مقالات متنوعی که در حوزه نظام نوآوری پدید آمدند، در واقع حلقه‌های زنجیری هستند که در نتیجه تعامل نویسندگان مختلف با یکدیگر ساخته‌ شده‌اند. آشنایی با سیر تحول و تفکر و فرازو و فرود در این حوزه یکی دیگر از کارکرد‌های این کتاب برای مخاطب است.
 
عنوان 10 مقاله این کتاب شامل «نظام ملی نوآوری - مفهوم تحلیلی و ابزار توسعه»، «طراحی سیاست‌های نوآوری: شناسایی مشکلات سیستمی»، «گسترده‌‌سازی و عمیق‌سازی سیاست‌ نوآوری،‌ چه شرایطی راهبری اثربخش را فراهم می‌آورد؟»، «خرد‌مایه‌های مداخلات سیاست‌گذاری عمومی با رویکرد سیستم‌های نوآوری: مطالعه موردی وینوا»، «سیاست‌های نوآوری برای توسعه رویکرد مبتنی بر تجربه‌گرایی نظامند»، «خرد‌مایه‌های شکست بازار و شکست سیستم در چهارچوب نظام‌های نوآوری فناورانه»، «آمیخته سیاستی برای نوآوری: بازبینی سیاست‌‌های نوآوری در بستر سطوح چند‌گانه و بازیگران چند‌گانه»، «آمیخته سیاستی نوآوری و تعامل ابزار‌ها؛‌ یک بررسی» و «آیا جایگزینی برای دیدگاه بدبینانه نسبت به رشد اقتصادی وجود دارد؟» و «درنگی در باب چگونگی امکان کمک راهبرد‌های نوآوری به توسعه پایدار» است.
 
چاپ نخست کتاب «ده مقاله اساسی نگرش نظام ملی نوآوری» با شمارگان 500 نسخه در 379 صفحه به بهای 25 هزار تومان از سوی موسسه توسعه دانش و پژوهش ایران منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها