شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
​«غولواره در مهمانخانه‌ی درخت بنفش» به بازار نشر رسید

مجموعه داستان «غولواره در مهمانخانه‌ی درخت بنفش» نوشته سودابه فضایلی از سوی انتشارات مروارید منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جدیدترین اثر سودابه فضایلی با عنوان «غولواره در مهمانخانه‌ی درخت بنفش» طی روزهای گذشته از سوی انتشارات مروارید روانه بازار نشر شد. 

در پشت جلد این کتاب آمده است: «زن‌ آنجا ایستاده‌، در لباس بلند سفیدش‌. آنجا ایستاده‌، و آنجا نیست. نگاهش را نمی‌یابم. نگاهش در گورستان نیست؛ در باغ نیست؛ آنجا نیست. کنارش می‌ایستم. سرما به صبح زده. ساعت‌ها ایستاده‌ایم. آفتاب‌ها ایستاده. گاه احساس می‌کنم آنجا نیست. اما آنجا ایستاده. هزار سال است که ایستاده‌ایم. نمی‌دانم چگونه آنجا ایستاده بودیم و کنار هم همدیگر را گم کرده بودیم. رویش به مرداب بود‌، دست‌هایش را جستجو کردم. گفت: «دایم دعوا می‌کردم‌، نمی‌دانم چند سالم بود شاید نُه سالم بود، یا هشت نمی‌دانم. دایم دعوا می‌کردند.» ساکت ایستاده بودم و دست‌هایش یخ کرده بودند‌،‌ پرسیدم: «کی؟» نگاهم نکرد. جواب مرا نمی‌داد. با خودش حرف می‌زد. برای مرداب حرف می‌زد.»

این کتاب از سه داستان به نام‌های «درخت بنفش»، «ماه‌بی‌بی یا قصه‌ی یک غولواره» و «مهمانخانه» تشکیل شده است که همگی به هم وابسته هستند.

در بخشی از این کتاب و در داستان «مهمانخانه» می‌خوانیم: « و نم‌نم باران که هوا داشت و آسمان همیشه ابری‌اش که خفه می‌کرد. اول برف پاک‌کن از کار افتاد. گوشه گرفت و کنار جاده ایستاد. ماشین را خاموش کرد، اما تا خواست دوباره روشن کند روشن نشد. هوا هنوز روشن نبود. شاید حدود شش، شش‌و‌نیم صبح. دوباره استارت زد. بی‌هوا را افتاده بود. حوصله‌ی خودش را نداشت و فکر کرده بود با بچه‌ها از دست خودش خلاص می‌شود و قیافه‌ی بغ کرده‌ی خودش را نخواهد دید.»

سودابه فضایلی از دهه 40 تاکنون آثار بسیاری تألیف و ترجمه کرده و برنده جایزه بهترین ترجمه کتاب «یی چینگ» دانشگاه پکن، جایزه بیست و سومین دوره کتاب سال و جایزه بین‌المللی جلال ستاری (1392) شده است. «همچون فرهنگ نمادها» (پنج جلد)، «گشتِ گشتن و بازگشتن‌ها»، «درخت بنفش»، «صداع»، «کرکس»، «مغزچوبی‌ها»، «ماه بی‌بی»، «خاطرات مرگ» «رابرت فلاهرتی و سینمای مستند شاعرانه»، «سینمای شیلی»، «یی چینگ»، «زائر خوشبخت»، «شکسپیر در پرتو هنر عرفانی هملت» برخی از آثار اوست.
 
مجموعه داستان «غولواره در مهمانخانه‌ی درخت بنفش» نوشته سودابه فضایلی در 144 صفحه در قطع رقعی به بهای 10 هزار تومان با شمارگان 550 نسخه از سوی انتشارات مروارید منتشر شده است.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کتاب به لینک زیر مراجعه کنید:
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها