چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
«پیاده» به بازار نشر رسید/ رمانی با موضوع خدمت سربازی

کتاب «پیاده» نوشته حمید بابایی طی روزهای گذشته از سوی انتشارات مروارید روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «پیاده» نوشته حمید بابایی در ۲۲ فصل از سوی انتشارات مروارید منتشر شد. این کتاب به موضوع خدمت سربازی می‌پردازد و شروع داستان با دوره آموزشی سربازی همراه است.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «خدمت سربازی برای همه پسرها رنگ و بویی از ترس و در عین حال اشتیاق پنهانی دارد. ترس به خاطر ندانسته‌هاست. اما دوری از خانواده، تنهایی‌ها، نظم‌های پادگانی و حتی یافتن خانواده‌ای نو به عظمت یک گردان، خود تبدیل به رنج‌هایی می‌شوند که البته بی‌لذت هم نیستند. رنج‌ها پس از سال‌ها تبدیل به خاطراتی شگرف می‌شوند که در مهمانی‌ها و جمع‌های دوستانه بخشی از زندگی را پر می‌کنند و به آن معنا می‌دهند. رنج‌ها عجیب در خاطر می‌مانند.»

حمید بابایی با روزنامه‌ها و مجلات متعددی در مقام منتقد ادبی همکاری داشته و حالا نخستین رمانش، روایتگر دوره‌ای از خدمت سربازی‌ست که با رنگ و بوی تخیل و وهم در هم آمیخته شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «به بچه‌ها نگاه می‌کنم، با چشم‌های پف‌کرده و بی‌حوصله به سربازهایی نگاه می‌کنند که توی ساک‌ها را دست می‌کشند و زیر و رو می‌کنند. سرباز دیلاق سیاه‌سوخته‌ای جلو می‌آید و ساکم را باز می‌کند. حدوداً هجده ساله است. ریش نامنظم دارد و لبه‌های کلاهش به سمت داخل جمع شده. سرباز خمیازه‌ای می‌کشد و بخار دهانش به صورتم می‌خورد. دلم آشوب می‌شود. خسته به‌نظر می‌رسد و چشمانش را نمی‌تواند کامل باز کند. انگار از آمدن‌مان ناراحت است. پیراهنم را که به گوشه‌ای پرت کرده بود برمی‌دارم. کتاب اعترافات آگوستین قدیس را از لای خرت‌وپرت‌های ساک بیرون می‌کشد و سرسری نگاهی می‌اندازد و می‌گوید: این چیه؟»

«پیاده» نوشته حمید بابایی در ۲۲۰ صفحه و به بهای ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان در شمارگان ۵۵۰ نسخه از سوی انتشارات مروارید روانه بازار نشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها