پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
«هوش محیط زیستی» شنیدنی شد/ کتابی با مدت زمان 10 ساعت و 14 دقیقه

کتاب گویای «هوش محیط زیستی» با مدت زمان 10 ساعت و 14 دقیقه از سوی انتشارات «پندار تابان» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) «هوش محیط زیستی» نوشته دکتر دانیل گلمن و ترجمه حمید‌رضا بلوچ و کورش اکبری با گویندگی شهره روحی از سوی انتشارات «پندار تابان» در قالب کتاب گویا در زمان 10 ساعت و 14 دقیقه منتشر شده است.

در بخشی از محتوای این کتاب گویا می‌شنویم: «اکثر ما به‌عنوان مصرف‌کننده دلمان می‌خواهد در موقع خرید انتخاب صحیحی باشیم. اما عملکرد صحیح یک نفر می‌تواند تاثیر‌گذار باشد؟ و از آن مهم‌تر، انتخاب صحیح چیست؟ دانیل گلمن در این کتاب تکان‌دهنده همه‌چیز را راجع به‌آنچه می‌خریم بیان می‌دارد و دلایل این‌که چرا باید در شیوه خرید خود تجدید‌نظر کنیم را ارائه می‌دهد و در همین رابطه به بحث در مورد محیط‌زیست، مواد و ترکیبات زیان‌بخش،‌ کار کودکان و غیره می‌پردازد. وی معتقد است که گروه‌‌های «سبز» طرفدار محیط زیست به‌واسطه نادیده گرفتن اثرات وسیع و گسترده آنچه می‌خریم و انجام می‌دهیم، بیشتر از آن‌که به محیط زیست خدمت کنند، بدان ضرر می‌رسانند.»
 
همچنین در بخشی دیگر از مقدمه این کتاب آمده است: «هوش زیست‌محیطی نشان می‌‌دهد که پدیده آشکار‌سازی بنیادین – یعنی دسترسی به اطلاعات کامل راجع به همه جنبه‌های فرایند تولید یک محصول – می‌تواند موجب قدرت گرفتن مصرف‌کنندگان و خریداران شود و سرنوشت تجارت و دادوستد را تعیین‌ کند. شرکت‌ها و کارخانجات دیگر قادر نیستند، شهرت و اعتبار خود را کنترل کنند و برای نخستین‌بار آنچه عملا انجام می‌دهند، مهم‌تر از آن چیزی خواهد بود که می‌گویند و تبلیغ می‌کنند.»
 
نخستین چاپ کتاب گویای «هوش محیط زیستی» در یک‌هزار نسخه با مدت زمان 10 ساعت و 14 دقیقه از سوی انتشارات «پندار تابان» منتشر شده است.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها