چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
وقتی دغدغه‌های جامعه امروز در قطار دهلی بمبئی دنبال می‌شود

رمان «قطار دهلی بمبئی» نوشته فریده خرمی است که در چهار فصل به بیان مشکلات و دغدغه‌های جامعه امروز می‌پردازد. این کتاب یک دوره زمانی مشخص را از دید سه شخصیت اصلی داستان روایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «قطار دهلی بمبئی» یکی از رمان‌هایی است  که در سال 94 به قلم فریده خرّمی روانه بازار شد و مورد توجه قرار گرفت. درواقع این رمان در چهار فصل، یک دوره زمانی مشخص را روایت می‌کند و می‌توان گفت که پرداختن به یک موضوع خاص از دیدگاه سه نفر، از مهم‌ترین وجوه تمایز این رمان به لحاظ فنی است.

فریده خرمّی با اشاره به موضوع کتابش به ایبنا گفت: «قطار دهلی بمبئی» قصه زندگی سه زن است که در چهار فصل به بیان مشکلات عمومی جامعه می‌پردازد. هر فصل مربوط به یکی از شخصیت‌های داستان است و فصل آخر کتاب نتیجه داستان را بیان می‌کند. آب حیات، قطار دهلی بمبئی، گیاه بی‌مرگی و قوچ سیاه‌وسفید اسامی چهار فصل این کتاب است که هر یک ارتباط زنجیری با سایر فصول دارد.
 
وی ادامه داد: در این کتاب سعی کردم تا ذهن خواننده را برای ادامه داستان کنجکاو کنم و با مطالعه کتاب متوجه خواهید شد که موضوع هر فصل یکسان و روایت یک دوره زمانی مشخص است اما زاویه دید متفاوتی دارد. در هر فصل با داستان زندگی یکی از شخصیت‌های داستان روبه‌رو می‌شویم اما سرنوشت آن فرد در ابتدای فصل بعدی مشخص می‌شود.
 
این نویسنده با اشاره به شخصیت‌های داستان اظهار کرد: لاله، نیلوفر و سوسن، سه شخصیت اصلی داستان هستند که مانند هر انسانی مشکلات و دغدغه‌هایی دارند اما برای رهایی از آن‌ها حرکت می‌کنند و منتظر معجزه نیستند.
 
خرمّی در توضیح نحوی تلاش‌های شخصیت‌های داستان برای تغییر زندگی گفت: شخصیت‌های داستان برای نجات از زندگی روزمره راهی سفر می‌شوند تا با تغییر وضعیت، شرایط جدیدی را تجربه کنند و زندگی آنها مانند مردم عادی جامعه نباشد.
 
وی افزود: برخلاف برخی انتقادها در نوشته‌هایم نگاه فمینیستی ندارم و به بیان مسائل و دغدغه‌های عمومی جامعه می‌پردازم که مشکلات جامعه زنان نیز جزئی از آن است.
 
نویسنده کتاب «قطار دهلی بمبئی» در پایان اظهار کرد: زاویه دید این داستان تفاوت‌هایی با داستان‌های موجود در بازار دارد چراکه نوعی تدوین سینمایی در داستان لحاظ شده است تا برای خواننده جذابیت ایجاد کند.
 
 فریده خرمی در سال 1338 در گرمسار متولد شد. وی فارغ‌التحصیل کارشناس مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه تهران است. او کار نویسندگی را از سال 82 و با نوشتن مقالات اجتماعی، ادبی، نقد فیلم و مصاحبه در روزنامه آغاز کرده و رفته‌رفته به داستان‌نویسی روی آورده است.
 
کتاب «قطار دهلی- بمبئی» چهارمین اثر داستانی خرمی است که توسط انتشارات ققنوس در 128 صفحه قطع رقعی و با قیمت  7 هزارتومان راهی بازار نشر شده است. خرمی 15 اثر ترجمه نیز در گذشته منتشر کرده است.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کتاب به نشانی زیر مراجعه کنید:

                                                                      

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها