سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
«گشت و گذار لی‌لی» در کتابفروشی‌ها

انتشارات چکه کتاب‌های «گشت و گذار لی‌لی» و «در جست‌وجوی آتلانتیس» را با ترجمه طاهره آدینه‌پور برای کودکان منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) انتشارات چکه کتاب‌های «پنگوئنی که گم شده بود» و «در جست‌وجوی آتلانتیس» از مجموعه «بهترین قصه‌های تصویری دنیا» را با ترجمه طاهره آدینه‌پور برای کودکان گروه سنی «الف و ب» منتشر کرده است. مجموعه «بهترین قصه‌های تصویری دنیا» داستان‌هایی است که با همراهی واژه‌‌ها و تصویرها بیان می‌شود. در تصاویر این کتاب‌ها جزئیات بسیاری نشان داده شده که در کلمات نیامده است.
 
گشت و گذار لی‌لی
«گشت و گذار لی‌لی» با نویسندگی و تصویرگری ساتوشی کیتامورا داستانی تخیلی است و ماجرای دختر کوچکی به نام لی‌لی را بیان می‌کند که دوست دارد هر روز به گردش و پیاده‌روی برود. او هر روز چیزهای تازه‌ای می‌بیند و تجربه می‌کند.  
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «لی‌لی یک لحظه می‌ایستد تا اولین ستاره شب را نگاه کند. لی‌لی می‌گوید: «نگاه کن! روشن‌ترین ستاره! لی‌لی از جلوی پنجره خانم همسایه رد می‌شود و برایش دست تکان می‌دهد. او همیشه بافتنی می بافد. خفاش‌ها بال‌بال می زنند و در آسمان غروب به سرعت بالا و پایین می پرند...»
 
در جست‌وجوی آتلانتیس
«در جست‌وجوی آتلانتیس» با نویسندگی و تصویرگری کالین تامپسن داستانی تخیلی را با موضوع بی‌توجهی به کودکان بیان می‌کند و ماجرای پسر 10 ساله‌ای را به تصویر می‌کشد که پدربزرگش هدیه‌ای به او می‌دهد و آن تماشای چیزهای شگفت‌انگیزی است که در طول سفرهای بی‌شمارش دیده است. پسر تمام خانه را می‌گردد. اما چیزی پیدا نمی‌کند. بار دیگر نگاه می‌کند و در نهایت یاد می‌گیرد که چگونه به دنیا و چیزهای اطرافش نگاه کند.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «پاییز آمده بود و برگ‌ها خشک می‌شدند. او به رختخواب رفت و روزها و روزها در آن ماند. از آنجا چشم به بندر می‌دوخت؛ به جایی که افق به آرامی رنگ می‌باخت. بالای تخت،‌ طوطی‌اش، تایتانیک،‌ در سکوت آرام آرام پر می‌ریخت. کنار تخت، در صندوقچه‌ای چوبی همه چیزهایی که پدربزرگ در سال‌های طولانی زندگی‌اش جمع کرده بود، قرار داشت. پدربزرگ گفت: «این صندوقچه مال تو! هرچه بخواهی آنجا هست،‌ به شرطی که بدانی کجا دنبالش بگردی.»
من گفتم: پدبزرگ! دلم می‌خواهد دوباره خوب شوید.
او همان‌طور که چشم‌هایش را می‌بست،‌ گفت: وقتی تو به آتلانتیس برسی، حال من خوب می‌شود. من فکر می‌کردم آتلانتیس فقط یک قصه است.
او گفت: «فقط آدم‌های کوتاه‌فکر این حرف را می‌زنند. آنها اگر با چشم‌های خودشان هم آتلانتیس را ببینند باور نمی‌کنند. اما تو باید جای درستی دنبالش بگردی.»
اما پدربزرگ! من فقط ده سالم است.
آنها نمی‌گذارند جایی بروم.
او گفت: «آتلانتیس درست همین‌جاست.
در اطرافت.
باید یاد بگیری چطور دنبالش بگردی.» ...»
 
انتشارات چکه کتاب‌ «گشت و گذار لی‌لی» را در قالب 24 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 60 هزار ریال  و کتاب «در جست‌وجوی آتلانتیس» را در قالب 36 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 70 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها