چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
«کتاب هفته خبر» با پرونده ویژه جواد مجابی منتشر شد

هشتاد و دومین شماره نشریه «کتاب هفته خبر» با ویژه‌نامه‌ای برای جواد مجابی، شاعر، نویسنده و نقاش منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) هشتاد و دومین شماره «کتاب هفته خبر» با اختصاص ویژه‌نامه‌ای به جواد مجابی، شاعر، نویسنده و نقاش به چاپ رسید.
 
در این شماره آثاری از رضا آشفته، سایه اقتصادی‌نیا، احمد اکبرپور، حسین پاکدل، مجید پویان، ناستین جوادی(مجابی)، ضیاءالدین خالقی، حمیدرضا شکارسری، پوپک کجابی، پیمان مقدم، افشین شاهرودی، ایمان افشاریان و مهدی پاکدل منتشر شده است.
 
«حوالی نیم قرن نوشتن و شاعرانگی» عنوان گفت‌وگویی است که اردشیر رستمی با جواد مجابی انجام داده است. در بخشی از این گفت‌وگو می‌خوانیم: «من در قزوین متولد شدم؛ 22 مهر 1318. همین‌جا بلافاصله بگویم که خودم را به هیچ شهری منتسب نمی‌دانم و علاقه‌ای هم به زادبوم ندارم. معتقدم هر انسانی که متولد می‌شود، به جهان‌شهر تعلق دارد؛ البته اگر وظایفش را نسبت به جهان‌شهر درست انجام دهد. فکر می‌کنم در زندگی وظایف خودم را به عنوان یک عضو جهان شعر در حد معقول انجام داده‌ام. به هر حال تا 18 سالگی در قزوین بودم. دبیرستان را آنجا تمام کردم. دو سه چیز در آرامش روانی من مؤثر بوده. یکی این‌که خیلی زود با عرفان و مثنوی آشنا شدم؛ نه با سیر و سلوک و عمل عرفانی، بلکه با متن‌های مهم مثل مثنوی و حدیقه الحقیقه سنایی و تذکره الاولیا، در کنارش شاهنامه هم خواندم که امر متفاوتی بوده. شعر و خردورزی ایرانی از طریق این کتاب‌ها روی زندگی من مؤثر بوده.»
 
در این شماره نشریه «کتاب هفته خبر»، «راه رفتن در شیار پرواز پرنده» نوشته کیکاووس یاکیده، «آن سرو سایه فکن» نوشته مجید پویان، «چرا یار نزدیک نیما را به خاطر نمی‌آوریم؟!» افشین شاهرودی، «هنر باغچبان بودن!» نوشته شهرام اقبال‌زاده، «آن مرد خشن مهربان آبله‌روی سیبیلو» نوشته فرزاد ادیبی و «این نام شما را یاد چه می‌اندازد؟» نوشته کیانوش غریب‌پور عنوان یادداشت‌هایی است که در این شماره به چشم می خورد.
 
در این شماره همچنین یادداشتی از شاپور جورکش و مطالبی از ساناز سیداصفهانی، حمیده صفایی، ستاره جاوید، سیما هاشمی، فاطمه ستوده، سعید برآبادی و رضا فرخی دیده می‌شود.
 
هشتاد و دومین شماره «کتاب هفته خبر» با قیمت پنج هزار تومان روی کیوسک مطبوعات است.   
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها