شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
«سفرهای پرماجرای داری و ناری» به چاپ دوم رسید/ آشنایی با اندیشمندان و مشاهیر ایران

انتشارات نخستین چاپ دوم مجموعه 21 جلدی «سفرهای پرماجرای داری و ناری» نوشته ابوالقاسم فیض‌آبادی را با تصویرگری میثم خانکشلو منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشر نخستین، مجموعه 21 جلدی «سفرهای پرماجرای داری و ناری» نوشته ابوالقاسم فیض‌آبادی را با تصویرگری میثم خانکشلو منتشر کرده است. 20 جلد از این مجموعه در قالب داستان تخیلی، کودکان این مرزوبوم را با زندگی و آثار اندیشمندان و مشاهیر ایران، همچنین تاریخ و جغرافیای سرزمین‌مان آشنا می‌کند و جلد بیست و یکم کتاب بچه‌هاست. مخاطبان می‌توانند در این کتاب بنویسند و نقاشی کنند و آن را به نام خودشان ثبت کنند. کودکان و نوجوانان می‌توانند با مطالعه و استفاده از قوه تخیل خود داستانی از زندگی مشاهیر یا نام‌آوران این سرزمین بنویسند.
 
در این مجموعه «ناری» ۱۰ سال دارد و برادر او «داری» ۱۲ ساله است. این دو عاشق مطالعه هستند و وقت آزادشان را با خواندن کتاب‌های علمی و تاریخی می‌گذرانند. بچه‌ها با سفر به روستا، در زیر زمین خانه مادربزرگشان صندوقی چوبی دیدند که در آن چند کتاب قدیمی بود. در یکی از کتاب‌ها خواندند که می‌توانند به سفرهای دور بروند و با اندیشمندان و مشاهیر ایران دیدار کنند. این مجموعه پاسخی است به رویاهای بچه‌ها و گزیده‌ای است از میان عقاید، کتاب ها و نظریه‌هایی که درباره این مشاهیر نوشته شده است.
 
ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که ناری و داری از شهرهای گرمسار و سمنان و دامغان و شاهرود می‌گذرند و پیش از سبزوار، به روستای ظریف آباد و خانه مادربزرگ خود می‌رسند. در زیرزمین خانه مادربزرگشان، یک صندوق چوبی می‌بینند که در آن چند کتاب قدیمی هست.
 
در یکی از این کتاب‌ها با عنوان «دیداری شگفت با ابوعلی سینا» می‌خوانیم: «به آخرین خانه روستا که رسیدند، نزدیک شدن گله بزرگ را دیدند. داری و ناری کنار مادربزرگ منتظر شدند تا گله برسد. چوپان سوار الاغ کنار گله می‌آمد و سگ گله در حالی که گاهی گله را دور می‌زد، جلودار بود. داری که با هیجان این منظره را تماشا می‌کرد، ناگهان سگ بزرگ زرد رنگی را کنارش دید که به گله چشم دوخته است. کمی ترسید، ولی مادربزرگ که متوجه او شده بود، با دست اشاره کرد که سگ با او کاری ندارد...»
 
در بخشی از کتاب‌ «دیداری شگفت با عطار نیشابوری» نیز می‌خوانیم: «بچه‌ها برگشتند تا یک بار دیگر پیرمرد را ببینند. اما او نبود. بچه‌ها هیجان زده شدند، خود را به بقیه رساندند. خاله فرخنده که نزدیک تر بود، گفت: «بچه ها کجا بودید چرا رنگتان پریده؟» داری فوری گفت: «چیزی نیست، در گوشه‌ای از آرامگاه با آن پیرمرد گفت‌وگو می کردیم.» ولی من که آنجا پیرمردی نمی‌بینم! بچه‌ها نگاهی به هم انداختند و سکوت کردند. گردش ها تمام شد و بچه‌ها در طول آن روز نتوانستند از فکر آن پیرمرد بیرون بیایند...»
 
این مجموعه از «دیداری شگفت با ابوعلی سینا» آغاز و به «دیداری شگفت با غیاث‌الدین جمشید کاشانی» به پایان می‌رسد. «دیداری شگفت با نصیرالدین طوسی، خواجه نظام‌الملک، نظامی گنجوی، فارابی، رودکی، حافظ شیرازی، عبید زاکانی، شیخ بهایی، سعدی شیرازی، محمدزکریای رازی، حکیم عمرخیام، ابوالقاسم فردوسی، بزرگمهر حکیم، حکیم ناصرخسرو، عطار نیشابوری، مولانا جلال‌الدین رومی، ابوریحان بیرونی، خوارزمی و جلال‌الدین مولوی» از دیگر عناوین این مجموعه است.

مجموعه «سفرهای پرماجرای داری و ناری» از جانب دبیرخانه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش در فهرست کتاب‌های مناسب آموزشی قرار گرفته است.
 
انتشارات نخستین، چاپ دوم هر کدام از جلدهای مجموعه «سفرهای پرماجرای داری و ناری» را در قالب دو هزار نسخه و قیمت 40 هزار ریال برای بچه‌‌های پنجم و ششم دبستان منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها