پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
آشنایی با 80 سال تاریخ دندانپزشکی و نکات کلیدی جراحی قلب از دریچه کتاب

انتشارات تیمورزاده با همکاری نشر طبیب به تازگی سه کتاب «80 سال تاریخ دندان‌پزشکی ایران (1393-1313)»، «نکات کلیدی در جراحی قلب و ICU» و «مجموعه سوالات پنجاه و دومین دوره آزمون پیش‌کارورزی» را در حوزه پزشکی راهی بازار نشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) چاپ نخست کتاب «80 سال تاریخ دندان‌پزشکی ایران (1393-1313)» نوشته دکتر محمدعلی افتخاری، با مقدمه دکتر ایرج فاضل از سوی انتشارات تیمورزاده منتشر شده است.
 
کتاب حاضر در 15 بخش شامل «اشاره‌ای به گذشته دندان‌پزشکی»، «امیرکبیر و دارالفنون»، «اعزام محصل به خارج از کشور»، «تاسیس وزارت علوم»، «تاسیس دانشگاه و آغاز حرکت - دندان‌پزشکی از 1313 تا 1341»، «دانشکده‌های دندان‌پزشکی در ایران»، «جمعیت‌های دندان‌پزشکی در ایران»، «کنگره‌‌های دندان‌پزشکی»، «روز و هفته دندان‌پزشکی»، «شرکت تعاونی دندان‌پزشکان ایران»، «تشکیل نظام‌پزشکی»، «فدراسیون بین‌المللی دندان‌پزشکی»، «کالج بین‌المللی دندان‌پزشکان»، «شرح حال‌ها» و «ضمائم» تنظیم شده است.
 
در سطرهای ابتدایی این کتاب در ذیل سرفصلی با عنوان «اشاره‌ای به گذشته دندان‌پزشکی» می‌خوانیم: «تاریخ دندان‌پزشکی دارای پیشینه‌ای طولانی به قدمت موجودیت بشر است و روش‌های درمانی دندان در ادوار مختلف و کشورهای گوناگون بنا بر امکانات و سنت‌های آنان متفاوت و متغیر بوده است. چون غرض از تدوین این کتاب شناساندن تاریخ 80 ساله دندان‌پزشکی کشور عزیزمان ایران (1313 تا 1393) می‌باشد که سیر تحول چشمگیری را تجربه کرده و این جهش، سیر تکامل را می‌پیماید، از بررسی طولانی موضوع صرف‌نظر کرده و به درج مختصری از تاریخ دندان‌پزشکی جهان بسنده می‌کند.»
 
نخستین چاپ کتاب «80 سال تاریخ دندان‌پزشکی ایران (1393-1313)» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 504 صفحه، به بهای 39 هزار تومان به همت انتشارات تیمورزاده با همکاری نشر طبیب راهی بازار کتاب علمی شده است.
 
دانستنی‌هایی از جراحی قلب و مراقبت‌های ویژه آن در قاب کتاب
چاپ نخست «نکات کلیدی در جراحی قلب و ICU» اثر دکتر محسن میرمحمد صادقی، فوق تخصص جراحی قلب و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در 21 بخش منتشر شده است.
 
«آناتومی قلب»، «فیزیولوژی قلب»،‌«داروهای قلبی»، «جدا شدن بیمار از ماشین قلب و ریه»، «مراقبت‌های بعد از عمل»، «بیماری‌های دریچه‌ای»، «دریچه‌های مصنوعی قلب»، «بیماری‌های عروق کرونر»، «بیماری‌های آئورت»، «پیوند قلب»، «تومورهای قلب» و «یافته‌های رادیولوژیک در بیماری‌های قلبی» از جمله مهم‌ترین بخش‌های این اثر پزشکی است.
 
مخاطبان در این کتاب با نکاتی کاربردی درباره سیستم هدایتی قلب، تاریخچه ماشین قلب و ریه، انواع اکسیژناتور، عوارض بای‌پس قلبی - ریوی، اکوکاردیوگرافی از راه مری، مونیتورینگ تهاجمی، شایع‌ترین آریتمی‌های بعد از عمل قلب، بلوک‌های قلب، مراقبت‌های تنفسی در آی‌سی‌یو، آمبولی ریه، عفونت‌های بیمارستانی، انواع دریچه‌های مصنوعی و بیماری‌های عروق کرونر آشنا می‌شوند.
 
در این اثر مطالب برگزیده از ده‌ها کتاب و مقاله معتبر جراحی قلب، آی‌سی‌یو و کاردیولوژی همراه با تصاویر مرتبط با آن جمع‌آوری شده است. پزشکان، پرستاران و دانشجویان پزشکی مخاطبان اصلی این کتاب هستند.
 
‌‌در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم نویسنده آن می‌خوانیم: «ایده اولیه این کتاب 3-4 سال قبل در ذهن من شکل گرفت و به دنبال آن و در حد امکان تلاشی همه‌جانبه آغاز شد تا مجموعه‌ای ساده اما جامع و راهگشا برای پزشکان و پرستاران مرتبط با بخش آی‌سی‌یو تدارک دیده شود.
 
نخستین چاپ «نکات کلیدی در جراحی قلب و ICU» با شمارگان دو هزار نسخه در 512 صفحه، به بهای 38 هزار تومان به همت انتشارات تیمورزاده با همکاری نشر طبیب به بازار نشر عرضه شده است.
 
آشنایی با سوالات آزمون پیش‌کارورزی
چاپ نخست کتاب «مجموعه سوالات پنجاه و دومین دوره آزمون پیش‌کارورزی؛ همراه با پاسخ‌های تشریحی شهریور 92» نوشته مشترک دکتر نسرین نیک‌روان، دکتر فاطمه محمدرضایی و دکتر محمدجلیل توتونچیان روانه بازار کتاب شده است.
 
«زنان و زایمان»، «جراحی»، «کودکان»، «داخلی»، «عفونی»، «رادیولوژی»، «ارتوپدی»، «روان‌پزشکی»، «اورولوژی»، «آمار و اپیدمیولوژی»، «چشم‌پزشکی»، «گوش و حلق و بینی»، «پوست»، «مغز و اعصاب»، «فارماکولوژی»، «پاتولوژی» و «اخلاق پزشکی» موضوعات سوالات این کتاب هستند.   
 
نخستین چاپ «مجموعه سوالات پنجاه و دومین دوره آزمون پیش‌کارورزی؛ همراه با پاسخ‌های تشریحی شهریور 92» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 88 صفحه، به بهای دو هزار و 950 تومان از سوی انتشارات تیمورزاده با همکاری نشر طبیب منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها