شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
«نکته‌های ماندگار» و «50 پرسش و پاسخ مهدویت» تازه‌های نشر معارف

دفتر نشر معارف دو کتاب با موضوع عقاید و اخلاق اسلامی را روانه بازار کتاب کرد. «50 پرسش و پاسخ مهدویت» و «نکته‌های ماندگار: گزیده‌ای از بیانات اخلاقی، اجتماعی و سیاسی آيت‌الله صالحي مازندراني (رحمةالله‌عليه)» عناوین این دو کتاب است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دفتر نشر معارف، وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دو عنوان کتاب «50 پرسش و پاسخ مهدویت» و «نکته‌های ماندگار: گزیده‌ای از بیانات اخلاقی، اجتماعی و سیاسی آيت‌الله صالحي مازندراني (رحمةالله‌عليه)» را روانه بازار نشر کرده است.

رایج‌ترین شبهات و پاسخ‌های مهدوی (عج)
«50 پرسش و پاسخ مهدویت» دومین کتاب از مجموعه «حیات» است. در این کتاب که با تحقیق حجت‌الاسلام دکتر عباس نیکزاد ــ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ــ نگاشته شده، مسئله اعتقاد به منجی در میان فرقه‌ها و مذاهب مسلمان در قالب پرسش‌ها و پاسخ‌هایی مورد بررسی قرار گرفته است.

در بخشی از خلاصه این کتاب آمده است: «مسئله اعتقاد به منجی از موضوعات مطرح در میان همه ملت‌ها و مکتب‌های الهی است و در اسلام، تمامی فرقه‌ها و مذاهب اسلامی در انتظار یک مصلح جهانی از دودمان پیامبر اسلام (ص) به سر می‌برند و [عقیده به مهدویت] به عنوان یک اعتقاد عمومی امت اسلامی مورد توجه بوده است. با توجه به این‌که اعتقاد به مهدویت، چشمه امید به آینده را در دل ستم‌دیدگان و ملت‌های محروم باز کرده است و برنامه‌ها و نقشه‌های سلطه‌گرایانه استکبار را به خطر انداخته است، مورد انواع حملات، تهدیدها و شبهات قرار گرفته است.»

نیکزاد کتاب خود را با دو فصل زیر عنوان «آغاز عقیده به حضرت مهدی (عج)» و «احادیث مهدی (عج) در کتب اهل سنت» آغاز کرده است.

وی در ادامه، با استناد به قرآن و کتاب‌های روایی اهل سنت و شیعیان، به طرح و پاسخ رایج‌ترین پرسش‌ها درباره وجود، فلسفه وجود و غیبت، انواع غیبت و رفتار و مکان مهدی (عج) در این دوران‌ها، وظایف امت در دوران غیبت و فلسفه اعمال و دستورهای مربوط به آن، مفهوم انتظار و زمان، علایم و ویژگی‌های ظهور و جهان پس از ظهور مهدی (عج) پرداخته است.

چاپ اول کتاب «50 پرسش و پاسخ مهدویت» در 192 صفحه قطع پالتویی، با شمارگان سه هزار نسخه، به بهای 6 هزار تومان از سوی نشر معارف منتشر شده است.

آموزه‌های اخلاقی و نکته‌های ماندگار
«نکته‌های ماندگار: گزیده‌ای از بیانات اخلاقی، اجتماعی و سیاسی آیت‌الله صالحی مازندرانی (رحمةالله‌عليه)» با تدوین محمدعلی صالحی، دیگر کتابی است که از سوی نشر معارف در حوزه دین و اخلاق انتشار یافته است.

گردآورنده این کتاب تلاش کرده است تا گلچینی از سخنان و توصیه‌های آیت‌الله صالحی مازندرانی را که در محورهایی مختلف بیان شده‌اند، ارائه کند. این نکات عمدتاً برگرفته از کتاب‌های «سفارش‌های اخلاقی» و «اسوه صالحان» است که به همت فرزند این فقیه فقید گردآوری شده است.

صالحی نکات اخلاقی این استاد حوزه علمیه را در سه بخش تنظیم کرده است. در بخش نخست، توصیه‌های اجتماعی و سیاسی و در بخش دوم، توصیه‌های اخلاقی آیت‌الله صالحی مازندرانی گردآوری شده‌اند. «طرایف و ظرایف قلم و بیان آیت‌الله العظمی صالحی مازندرانی»، عنوان بخش پایانی این کتاب است.

نشر معارف چاپ نخست «نکته‌های ماندگار: گزیده‌ای از بیانات اخلاقی، اجتماعی و سیاسی آيت‌الله صالحي مازندراني (رحمةالله‌عليه)» را در 96 صفحه به قطع پالتویی، با شمارگان سه هزار نسخه به بهای 3 هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها