شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
«سایه عقاب روی پیاده‌رو» بر پیشخان کتابفروشی‌ها نشست

«سایه عقاب روی پیاده‌رو» نام رمانی شهری به قلم فاطمه قدرتی است که به تازگی از سوی نشر نگاه منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نثر کتاب «سایه عقاب روی پیاده‌رو» نثری ساده و روان است که هر مخاطبی –حتی اگر حرفه‌ای نباشد- می‌تواند آن را بخواند و از خواندن آن لذت ببرد. داستان از زاویه دید من راوی نوشته شده است.
 
این رمان به اصطلاح رمانی شهری است که به قلم نویسنده‌ای نوشته شده که می‌خواهد پیش از هر چیز اثرش مخاطب داشته باشد. در سطرهای نخست رمان می‌خوانیم: «سرم را چسبانده‌ام به شیشه آسانسور و توی خیالم از پشت شیشه مغازه کله‌پزی دستم را تا نزدیک دماغ کله گوسفند جلو برده‌ام. حالا که آسانسور بالا می‌رود دختر کوچولو را کنار خیابان بهتر می‌بینیم.»
 
در بخش دیگری از رمان می‌خوانیم: «دست‌های ستاره یا هر زن دیگری خیلی ظریف و کم‌جان‌تر از آن است که این‌طور بی‌رحمانه چاقو را توی تن یک آدم به حرکت در آورد. دست‌های بزرگ و پر قدرت می‌خواهد. دست‌های مردانه؛ مثل دست‌های... هادی... سهیل یا حتی این مردک مقواساز. نمی‌توانم تاری چشم‌هام را کاری‌اش بکنم. فقط پلک‌ها را روی هم فشار می‌دهم...»
 
«سایه عقاب روی پیاده‌رو» نوشته فاطمه قدرتی در 383 صفحه باشمارگان هزار نسخه به قیمت 22 هزار تومان به تازگی از سوی مؤسسه انتشارات نگاه منتشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها