یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
سفر لذتبخش به عراق

نوجوانان در سی و چهارمین جلد از مجموعه «خانه درختی سحرآمیز» با عنوان «فصل طوفان‌های شن» نوشته مری پوپ آزبرن با ماجراهایی درباره سفر به بغداد آشنا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «خانه درختی سحرآمیز» مجموعه‌ای عملی‌ـ تخیلی است که مری پوپ آزبرن آن را نوشته و سل مردکا تصویرگری آن را انجام داده است. این مجموعه کودکان و نوجوانان را با تاریخ، جغرافیا، فرهنگ، آداب و رسوم ملل مختلف آشنا می‌کند. «خانه درختی سحرآمیز» با دایناسورها قبل از تاریکی شروع و تاکنون 50 جلد آن به بیش از بیست زبان ترجمه و در شمارگان میلیونی به فروش رسیده است.
 
نشر نخستین برای اولین بار در ایران،‌ 28 جلد از سری نخست این مجموعه (مأموریت‌های مورگن، کتابدار شاه آرتور) با برگردان هوری عدل طباطبایی منتشر کرده است. سری جدید این مجموعه از شماره 29 با عنوان سفر به سرزمین جادویی آرتور شاه با مأموریت‌های هیجان‌انگیز از طرف مرلین به جک و آنی منتشر می‌شود.
 
کتاب «فصل طوفان‌های شن» سی و چهارمین جلد از این مجموعه است و ماجرای خانه درختی سحرآمیز در درباره سفر به بغداد را در قالب 10 فصل بیان می‌کند.
 
آنچه در خانه درختی این شماره در سفر به بغداد آمده است عبارتند از: «عصر طلایی، ناکجا، مأمون، کشتی‌های صحرا، راهزن‌ها،‌طوفان شن، پشت دیوار سوم، اتاق درخت، خانه خرد و قبل از بالا آمدن ماه». در پایان کتاب نیز  اطلاعات بیشتری درباره بغداد بیان شده است.
 
این کتاب ماجرای یک خانه درختی را بیان می‌کند که در یک روز تابستانی در جنگل پیدا می‌شود. برادر و خواهری به نام‌های جک و آنی خیلی زود متوجه شدند این خانه درختی، سحرآمیز است و می‌تواند آنها را به مکان‌ها و زمان‌های مختلف در تاریخ ببرد. آنها همچنین فهمیدند خانه درختی به یک کتابدار ساحره از قلمرو افسانه‌ای کملوت بنام مورگن لوفی تعلق دارد. بعد از آن که جک و آنی برای مورگن به سفرهای پرماجرایی رفتند، مرلین جادوگر، آنها را به ماموریت‌های پرماجرایی فرستاد. با کمک دو ساحر بنام‌های تدی و کتلین، جک و آنی به چهار مکان افسانه‌ای سفر کرده و اشیاء با ارزشی برای نجات کملوت پیدا کردند.
 
در چهار مأموریت بعدی مرلین، آنها می‌بایست در زمان‌های واقعی در تاریخ به مکان‌های واقعی بروند تا بتواند به مرلین ثابت کنند می‌توانند از سحر و جادو به‌صورت خردمندانه استفاده کنند. اکنون بچه‌ها از یک مأموریت موفقیت‌آمیز از شهر ونیز در بیش از 250 سال پیش بازگشته و حالا دوباره منتظر مرلین هستند.
 
در بخشی از فصل نخست این کتاب با عنوان «عصر طلایی» می‌خوانیم: «جک دفتر ریاضی مدرسه‌اش را کنار گذاشت و کشوی میز پهلوی تختخوابش را باز کرد و یک کتاب کوچک دست‌ساز را بیرون کشید و برای صدمین بار به جلد و عنوان کتاب خیره شد.
یک هفته می‌شد که این کتاب را در کشوی میزش پنهان کرده بود و نمی‌دانست کی او و خواهرش می‌توانند از آن استفاده کنند. از ده نوشته این کتاب می‌بایست در چهار مأموریت استفاده شود و از هر کدام فقط یک بار می‌شد استفاده کرد.
 
بچه‌ها دو نوشته را در مأموریت ونیز، (ایتالیا) به کار برده بودند. آنی در حالی که چشم‌هایش برق می‌زد وارد اتاق برادرش شد و گفت: «زود باش برویم. کتاب را هم بیاور!» بعد با عجله به طرف پله‌ها دوید...»
 
مری پوپ آزبرن درباره چگونگی نوشتن این کتاب می‌گوید: «سال‌ها پیش، من از راه زمینی از یونان به نپال سفر کردم. در این سفر از دمشق در سوریه،‌ به بغداد در عراق، به وسیله یک ون از کویر گذشتم،‌ پیش از غروب خورشید من و همراهانم در وسط بیابان به یک چادر چایخانه رسیدیم. یک مرد مسن و نوه‌اش به مسافرینی که از آنجا عبور می‌کردند چای می‌دادند.

مرد مسن و پسر جوان ما را برای صرف شام به کمپ خود در نزدیکی چادر دعوت کردند. من هرگز مهربانی آنها را فراموش نمی‌کنم. همچنین غروب درخشان و در پی آن شب سرد و پر ستاره کویر را فراموش نمی‌کنم. هنگام نگارش کتاب «فصل طوفان‌های شن» از یادآوری این خاطرات لذت برده و امیدوارم روزی بتوانم دوباره از عراق دیدن کنم.»

از دیگر کتاب‌های این مجموعه می‌توان به «دایناسورها قبل از تاریکی، شب نینجاها، امشب در کشتی تایتانیک، سونامی در تعطیلات هاوایی، سفر به سرزمین جادویی، قصر تسخیر شده در شب هالواین، تابستان افعی دریایی و زمستان جادوگر یخ» اشاره کرد.
 
انتشارات نخستین، کتاب «فصل طوفان‌های شن» را در قالب 96 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه منتشر کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با قیمت  50 هزار ریال خریداری کنند.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طیبه سردازاده ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
    سلام من این کتاب اسرار اهرام مصر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها