شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
چاپ «ولایتمداری» از مجموعه انقلاب اسلامی؛ سیره شهدا و ایثارگران

کتاب «ولایتمداری» از مجموعه «انقلاب اسلامی؛ سیره شهدا و ایثارگران» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نخستین جلد از مجموعه «انقلاب اسلامی؛ سیره شهدا و ایثارگران» نوشته فاطمه و هاله بداغی به موضوع «ولایتمداری» می‌پردازد.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «جاودانگی اسلام دلیل دیگری است که امام خمینی(ره) از آن بر ضرورت تشکیل و وجود حکومت اسلامی در همه زمان‌ها استدلال می‌کند تا حکومت اسلامی اجرا کننده احکام جاودانه اسلام باشد: چون اجرای احکام پس از رسول اکرم(ص) و تا ابد ضرورت دارد، تشکیل حکومت و برقراری دستگاه اجرا و اداره ضرورت می‌یابد.»

 «ولایتمداری» در هفت محور اهداف حکومت اسلامی؛ در سیره و وصایای شهدای انقلاب اسلامی، ولایت فقیه در سیره و وصایای شهدای انقلاب اسلامی، مهمترین شرایط حاکم اسلامی (مسئولین)؛ در سیره و وصایای شهدای انقلاب اسلامی، معایب سایر نظام‌های حکومتی؛ در سیره و وصایای شهدای انقلاب اسلامی، دفع شبهه جدایی دین از سیاست؛ در سیره و وصایای شهدای انقلاب اسلامی، نمونه‌ احکام سیاسی اجتماعی اسلامی؛ در سیره و وصایای شهدای انقلاب اسلامی و محوری به نام وظایف مردم و دولت در حکومت اسلامی‌، در سیره و وصایای شهدای انقلاب اسلامی، تدوین شده است.

این کتاب در ابتدا به طرح موضوع در هر محور پرداخته است و سپس با تکیه بر وصیت‌نامه‌ها، یادداشت‌ها و آثار قلمی شهیدان به توضیح مفصل هر محور می‌پردازد.
در صفحه 79 کتاب «ولایتمداری» می‌خوانیم: فرماندهی کل قوا: وجود رهبر در جامعه، یک امر ضروری است که هم قرآن کریم اهمیت آن را بیان فرموده است و هم امامان معصوم: و هم عقل به بودن رهبر حکم می‌کند. و هم این که همه مردم مسلمان و غیر مسلمان خواستار آن هستند. اگر جامعه رهبر نداشته باشد، حکومت ندارد و اگر حکومت نداشته باشد، نظم و امنیت نخواهد بود؛ هرج و مرج جامعه را فرا خواهد گرفت. کسی نیست که مردم را در مقابل دشمنان بسیج کند تا در برابر بیگانگان دفاع کنند؛ فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... کم رونق می گردد؛ قتل و غارت و درگیری زیاد می‌شود؛ تعلیم و تربیت از بین ما می‌رود؛ و هزاران مشکل دیگر به وجود می‌آید و خلاصه این که در جامعه بهم ریخته، کسی نمی‌تواند در صلح و صفا و امنیت زندگی کند.»

این کتاب با این شعر از مولانا که «آب دریا را اگر نتوان کشید/ هم به قدر تشنگی باید چشید» پایان می‌یابد.
 
«انقلاب اسلامی؛ سیره شهدا و ایثارگران» با موضوع «ولایتمداری» را انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با شمارگان سه‌هزار نسخه، قطع رقعی، 216 صفحه و به بهای 10‌هزار ریال روانه بازار نشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها