پنجشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
کودکان با داستان‌های جعفر ابراهیمی به جشن تولد بابابزرگ دعوت شدند

کتاب «تولد بابابزرگ» از مجموعه «شیرین‌تر از قند» نوشته جعفر ابراهیمی از سوی انتشارات پیدایش منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «تولد بابابزرگ» دومین جلد از مجموعه «شیرین‌تر از قند» نوشته جعفر ابراهیمی است که فائزه تقی زاده تصویرگری آن را انجام داده است. این کتاب شامل قصه‌های کودکانه برای گروه سنی «ب» است.
 
«تولد بابابزرگ» دربردارنده داستان‌های کوتاهی به صورت به هم پیوسته و در قالب عناوینی مانند «اسب سفید من و بابابزرگ»، «دوش بابابزرگ»، «گوشواره و ساعت»، «شیرین مثل قند»، «بازی چتر و باران» و «رنگ آب رودخانه» است.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «بابابزرگ نقاشی‌‌های من را خیلی دوست دارد. او نقاشی‌هایم را به دیوار اتاقش می‌چسباند. یک روز یک اسب سفید کشیدم. عکس بابابزرگ و خودم را هم کشیدم. بابابزرگ برایم دست زد. گفت: «آفرین دخترم!» گفتم: «بابابزرگ می‌آیی با اسب سفید برویم توی خیابان؟» بابابزرگ گفت: «خیابان شلوغ است، پر از ماشین است. ممکن است اسب سفیدمان با ماشین‌ها تصادف کند.» گفتم: «نه بابابزرگ! این بازی است. تازه اسب سفیدم کوچولو است. ما هم که سوارش شده‌ایم کوچولوییم و می‌توانیم از زیر ماشین‌ها هم رد بشویم!»...»
 
در بخش دیگری از این کتاب می‌خوانیم: «بابابزرگ برایم یک جعبه مدادرنگی خریده است. وقتی نقاشی می‌کشم آنها را رنگ می‌زنم. بابابزرگ بلد است همه چیز بکشد: اسب، پرنده، درخت، خانه، آدم و خیلی چیزهای دیگر. یک روز بابابزرگ کتاب می‌خواند. گفتم: «بابابزرگ بیا دوتایی نقاشی بکشیم.» بابابزرگ گفت: «دخترم من کار دارم. کتاب می‌خوانم. ولی برایت یک نقاشی خوب می‌کشم تا ببری و رنگش بزنی. آن وقت من هم به کارهایم می‌رسم!»...»
 
انتشارات پیدایش، کتاب «تولد بابابزرگ» را در 14 صفحه مصور رنگی با شمارگان سه هزار نسخه و قیمت 80 هزار ریال منتشر کرده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها