شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
دم پنبه ای و چشم عسلی آمدند

مرضیه غفاریان مشکین، نویسنده کودک و نوجوان با دو کتاب «چشم عسلی» و «دم پنبه‌ای» به بازار کتاب کودک آمد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «چشم عسلی» و «دم پنبه‌ای» عنوان‌های دو کتاب از مرضیه غفاریان مشکین برای کودکان گروه سنی «الف و ب» است که نیوشا اصغری تصویرگری آنها را انجام داده است.
 
در کتاب «دم پنبه‌ای» که برگزیده جشنواره خردمندان است ماجرای سنجاب کوچک و مهربانی به نام «دم پنبه‌ای» را بیان می‌کند که یک عیب بزرگ دارد و هیچ وقت درباره چیزهایی که نمی‌داند از کسی سوال نمی‌پرسد و همین عیب او باعث می‌شود مشکلاتی برایش ایجاد شود...
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «دو پنبه‌ای در حالی که به طرف ماهی می‌رفت، با مشت و لگد روی آب می‌زد و می‌گفت: ماهی شکموی حقه باز، قند مرا بده... من قندم را می‌خواهم. ماهی کوچولو هم می‌گفت: من قند تو را نخورده‌ام. من اصلا قند دوست ندارم. اما دم پنبه‌ای اصلا گوشش بدهکار نبود...»
 
نویسنده در پایان این کتاب نتیجه داستان را بیان نکرده است و مخاطب را آزاد گذاشته تا بیاندیشد و خودش جواب درست و نتیجه صحیح را بیان کند. به این وسیله کودک می‌تواند درباره آنچه که خوانده فکر کند و به طور غیر مستقیم یک نکته علمی را یاد بگیرد.

کتاب «چشم عسلی» هم ماجرای گربه کوچک و بازیگوشی را برای کودکان بیان می‌کند که دوست دارد سر از کار همه دربیاورد. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «یک روز که چشم عسلی با دوستانش در مزرعه سرگرم بازی بود، مادرش به او گفت: از امروز باید طرز درست بالا رفتن و پایین آمدن از درخت را یاد بگیری! چشم عسلی نق زد و گفت: من می‌خواهم بازی کنم آخه این کار به چه دردی می‌خوره؟ مادر گفت: خیلی کارها هست که باید یاد بگیری چون ممکنه به دردت بخوره!...»
 
بچه‌ها با خواندن این کتاب می‌آموزند که گوش دادن به حرف‌ها و نصیحت‌های بزرگترها و پدر و مادرشان می‌تواند چه تاثیر خوب و مثبتی در زندگی آنها داشته باشد.
 
انتشارات آوای برتر کتاب «دم پنبه‌ای» را در قالب 12 صفحه مصور با شمارگان پنج هزار نسخه  و قیمت 10هزار ریال و کتاب «چشم عسلی» را در قالب 12 صفحه شمارگان سه هزار نسخه با قیمت 20 هزار ریال منتشر کرده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها