چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
کتابی درباره مورچه‌ای که ملخ تنبل را زرنگ کرد

انتشارات خط خطی، کتاب «مورچه و ملخ تنبل» با بازنویسی مهدی اسلامی را برای کودکان گروه سنی «الف و ب» منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «مورچه و ملخ تنبل» برگرفته از یک داستان عامیانه قدیمی کهن است که توسط مهدی اسلامی بازنویسی شده است.
 
در این کتاب ماجرای مورچه زرنگی برای کودکان روایت می‌شود که در جنگل سرسبزی زندگی می‌کند و تلاش می‌کند در روزهای خوب و آفتابی تابستان برای فصل زمستان آذوقه جمع آوری کند و در این زمینه بسیار تلاش می‌کند و زحمت می‌کشد. در این جنگل ملخی هم زندگی می‌کند که بسیار تنبل است و اصلا به فکر روزهای سرد و سخت زمستان و جمع‌اوری آذوقه نیست. تا این‌که یک روز...
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «مورچه زرنگ که خیلی عاقل و دوراندیش بود دانه‌های گندم را برای پختن نان و ساقه‌های آن را برای گرم کردن خانه خود جمع می‌کرد و می‌گفت: زمستان نزدیک است و باید آذوقه کافی فراهم کنی وگرنه در سرمای زمستان و کمبود آذوقه نمی‌توانی دوام بیاوری. ولی ملخ می‌گفت: «حالا کو تا زمستان...»...»
 
«شیر و خرگوش باهوش»، «کدوی قلقله زن»، «مامان بزی و سه بزغاله»، «چوپان دروغگو» و «شیر و موش بازیگوش» از دیگر کتاب‌هایی است که انتشارات خط خطی بر اساس داستان‌های عامیانه قدیمی بازآفرینی و برای کودکان منتشر کرده است.
 
انتشارات خط خطی، کتاب «مورچه و ملخ تنبل» را در قالب 12صفحه با شمارگان سه هزار نسخه منتشر کرده است، علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را به قیمت 25 هزار ریال خریداری کنند.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها