شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
اوریانا فالاچی بر پله هشتم ایستاد

انتشارات افق چاپ هشتم کتاب «گفت‌وگوهای اوریانا فالاچی» نوشته اوریانا فالاچی را با ترجمه غلامرضا امامی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اوریانا فالاچی، روزنامه نگار ایتالیایی، به لحاظ گفت‌وگوهای تاریخی‌اش با شخصیت‌های تاریخی، شهرتی جهانی دارد. کتاب «گفت‌وگوهای اوریانا فالاچی» نوشته اوریانا فالاچی شامل گفت‌وگوهای فالاچی با هفت چهره سیاسی معاصر، امام خمینی(ره)، مهندس بازرگان، سرهنگ قذافی، شارون، لخ‌والسا، راکووسکی و محمدرضا پهلوی است.
 
این مصاحبه‌ها را غلامرضا امامی، نویسنده و مترجم پیشکسوت ادبیات، از منابع گوناگون دست‌چین و ترجمه کرده است.
 
اوریانا فالاچی مصاحبه‌اش با امام خمینی(ره) را 8 ماه پس از انقلاب یعنی در 7 اکتبر 79 در «تایمز» به چاپ رساند. وی برای این مصاحبه به قم رفته بود و 10روزی برای مصاحبه منتظر مانده بود تا اینکه به حضور پذیرفته شد. او چادر سر کرد و نزد امام خمینی(ره) رفت. در این مصاحبه، در مورد بستن روزنامه‌های اپوزیسیون، کشتار مخالفین در کردستان، قصاص و حجاب سؤال کرده بود.
 
در بخشی از این کتاب در گفت‌وگوی فالاچی با امام خمینی(ره) می‌خوانیم: «آزادی یک مساله‌ای نیست که تعریف داشته باشد. مردم عقیده‌شان آزاد است. کسی الزامشان نمی‌کند که شما باید این عقیده را داشته باشید. کسی الزام به شما نمی‌کند که حتما باید این راه را بروید. کسی به شما الزام نمی‌کند که باید این را انتخاب کنی. کسی الزامتان نمی‌کند که در کجا مسکن داشته باشی یا در آنجا چه شغلی را انتخاب کنی. آزادی یک چیز واضحی است...»
 
انتشارات افق، چاپ هشتم کتاب «گفت‌وگوهای اوریانا فالاچی» را در قالب 224 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 11 هزار تومان منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها