چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
روایت قصه‌های «جمشید» با زبانی ساده برای کودکان

خواندن قصه‌های شاهنامه و حکایت‌های ایران باستان همواره از موضوعات جالب توجه ایرانیان بوده است. در کتاب «جمشید» آتوسا صالحی کوشیده است قصه‌های شاهنامه را با زبانی ساده و روان برای کودکان گروه سنی «ب و ج» روایت و آنها را با این داستان‌ها آشنا کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «جمشید» دهمین جلد از «قصه‌های شاهنامه» و نخستین جلد از سری چهارم این مجموعه است که به روایت آتوسا صالحی و تصویرگری نیلوفر میرمحمدی از سوی نشر افق منتشر شده است. در مجموعه چهارم «قصه‌های شاهنامه» (جلدهای 10، 11 و12) نویسنده کوشیده است در مسیرهای ناشناخته تر شاهنامه حرکت کند تا با پرهیز از تکرار افسانه‌ها، آنها را از زاویه‌ نو و از درون متن ماجرا بازآفرینی کند.
 
خواندن قصه‌های شاهنامه و حکایت‌های ایران باستان همواره از موضوعات جالب توجه ایرانیان بوده است. در این کتاب آتوسا صالحی کوشیده است قصه‌های شاهنامه را با زبانی ساده و روان برای کودکان گروه سنی «ب و ج» روایت و آنها را با این داستان‌ها آشنا کند. کتاب «جمشید» حاوی قصه‌هایی درباره جمشید، شاه ایران، فرزند تهمورث و خواهرانش، ارنواز و شهرناز است که در شاهنامه آمده است.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «شهرناز ابروهایش را چون دو ریسمان سیاه درهم گره می‌زند و می‌گوید: «دیگر چه در سر داری؟ هفت دریا و هفت خشکی را دیدی و نامت را در چهار گوشه خاک بلندآوازه کردی. دست از این همه آرزوی دور و دراز بردار!» از دور پیداست. سنگ‌های گرانبها بر چهار گوشه‌اش می‌درخشند. می‌گویم: «خشکی و دریا را زیر پا گذاشتم اما آسمان را نه!»...»

نشر افق کتاب «جمشید» را در قالب 64 صفحه با شمارگان سه هزار نسخه و قیمت 50 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها