دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
«همین امشب» محمد چرمشیر از راه رسید

کتاب «همین امشب» نوشته محمد چرمشیر از سوی نشر نیلا منتشر شد. این کتاب حاوی دو نمایشنامه با عناوین «همین امشب» و «خواب آهسته‌ی مرگ» است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «همین امشب» شامل دو نمایشنامه با نام‌های «همین امشب» و «خواب آهسته‌ی مرگ» است که نگارش نمایشنامه نخست در سال 1387 به پایان رسیده و چرمشیر نگارش «خواب آهسته مرگ» را نیز در سال 1384 به پایان برده است.

نمایشنامه «همین امشب» توسط یک گروه تئاتری در تبریز با کارگردانی یعقوب صدیق جمالی در بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی به روی صحنه رفت. این اثر تاکنون اجرای دیگری نداشته است.

نمایشنامه «خواب آهسته مرگ» اقتباسی از رمان «دکتر جکیل و آقای هاید» نوشته رابرت لوییس استیونسن است. گروه تئاتری لیو این نمایشنامه را در سال 1385 با کارگردانی حسن معجونی در تالار مولوی به روی صحنه برد.



«همین امشب» محمد چرمشیر با شمارگان دو هزار و 200 نسخه، 96 صفحه و بهای هفت هزار تومان از سوی نشر نیلا روانه کتابفروشی‌ها شد. طراح جلد این کتاب ژیلا اسماعیلیان است. فایل pdf صفحات نخستین این کتاب در این نشانی در دسترس است.


درباره نویسنده
محمد چرمشیر، متولد 1339 در تهران، دانش آموخته رشته ادبیات نمایش از دانشگاه تهران است. چرمشیر یکی از پرکارترین نمایشنامه نویسان معاصر ایران به شمار می‌رود، چرا که تاکنون بیش از 100 نمایشنامه نوشته که از این میان 56 عنوان آن منتشر شده‌اند. همچنین برخی نمایشنامه‌های این نویسنده نیز به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی ترجمه و در کشورهای آلمان، انگلستان، فرانسه، ایتالیا و آمریکا، اجرا شده‌اند.

«رقص مادیان‌ها»، «مضحکه نامه دن‌کیشوت لامانچایی»، «شیش و بش»، «گذر پرنده‌ای از کتاب آفتاب»، «چشم‌های بسته از خواب» و «داستان دور و دراز و فراموش نشدني و سراسر پند و اندرز سفر سلطان ابن سلطان و خاقان ابن خاقان به ديار فرنگ به روايت مرد مشکوک» نام شماری از دیگر نمایشنامه‌های منتشر شده چرمشیر است. برای مطالعه فایل pdf صفحات نخستین این نمایشنامه‌ها، روی عناوین آنها کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها