پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۹
ماجرای پسر بچه‌ای که از مدرسه دخترها متنفر و فراری است/ چگونه ترس کودکان را کم‌ رنگ کنیم؟

کتاب «آلوین هو» نوشته لنور لوک با نگاهی مبتنی بر درک حسی و واقعیت شهودی از احساسات بچه‌ها نسبت به آنچه در اطرافشان می‌گذرد و با زبانی جذاب همراه با بیانی طنز موضوعاتی که ممکن است در آنها ایجاد ترس کند را بیان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «آلوین هو» نوشته لنور لوک با تصویرگری لویان فام ماجرای پسر بچه‌ای به نام آلوین هو را بیان می‌کند که از اردو رفتن، پیاده روی، کوهنوردی، مدرسه دخترها، کلمات خیلی طولانی و بلند و وقایع ترسناک متنفر و فراری است.
 
آلوین هو علامت تعجب را خیلی دوست دارد و برایش خیلی جالب است اما از تاریکی وحشت دارد و به شدت از بیرون از خانه و فضاهای باز می‌ترسد چون از اتفاقاتی مانند ریزش کوه، رانش زمین، زلزله، سیل و رخ دادن حوادث طبیعی هراس دارد.
 
داستان این کتاب که سمیرا بیگلری آن را ترجمه کرده است با نگاهی مبتنی بر درک حسی و واقعیت شهودی از احساسات بچه‌ها نسبت به آنچه در اطرافشان می‌گذرد و با زبانی جذاب همراه با طنز و هیجان بیان شده است.
 
اشعار ساده در این کتاب، ترسیم یک ماجرای خوشایند و نشان دهنده روح تازه و محبت‌آمیز در کل داستان است.
 
این کتاب در قالب 18 فصل به هم پیوسته در قالب داستان به موضوعاتی که ممکن است سبب ترس و وحشت در کودکان شود اشاره می‌کند و به نوعی بچه‌ها را با آن روبه‌رو می‌کند و به آنها میآموزد که نترسند.
 
موضوعات برخی از فصل‌های این کتاب عبارتند از: «فرار از کت مهار کننده عجیب و غریب»، «بلایای آسمانی»، «نگهبان کولاک و باد و بوران»، «پشمالو می‌شوی»، «قدرت‌های پنهان حلقه مرد خفاشی»، «چند نکته برای بستن کوله پشتی»، «بیایید محیط زیست را آلوده نکنیم»، «برنج سرخ شده کجاست؟» و «روبه‌رو شدن با ستارگان».
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «موجود فضایی گفت: «اسمم بوفیولیه است. بو- فیو-له- چهارم. بابام، بو-فیو-له سومه.» بوفیوله! اگر قرار بود موجودات فضایی اسمی داشته باشند، مطمئن هستم بهترین اسم، همین اسم بود. در آن لحظه آرزو کردم که ای کاش با خودم وسیله از بین بردن موجودات فضایی‌ام را آورده بودم. ولی حیف که فراموش کرده بودم. بوفیوله چشم‌های حشره مانندش را کنار زد؛ آنها یک جفت عینک دید در شب بودند، درست مثل عینک من! و...»
 
انتشارات امیرکبیر (کتاب‌های شکوفه) کتاب «آلوین هو» را در قالب 132 صفحه و شمارگان دو هزار نسخه با قیمت 55 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها