سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
همراه با همسفر آرمسترانگ به فضا برویم

باز آلدرین، یکی از فضانوردان مشهور جهان و همسفر آرمسترانگ در سفر به ماه در کتاب «به ستاره‌ها نگاه کن» می‌کوشد تا با زبانی ساده و روان ،خاطرات زندگی خود و چگونگی سفرش به کره ماه را برای نوجوانان شرح دهد.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)- از روزگاران بسیار دور، انسان‌ها همیشه با تعجب و شگفتی بسیار به ماه و ستاره‌ها نگاه می‌کردند؛ بعضی از آنها هم آرزوی پرواز کردن به فضا را در سر داشتند. کتاب «به ستاره‌ها نگاه کن» نوشته باز آلدرین و تصویرگری وندل مینور و ترجمه علی رمضانی‌مقدم، اطلاعات  حیرت آوری را در این باره به کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهد.


آلدرین در بخشی از مقدمه این کتاب می‌نویسد: «پدرم خلبان بود و من کار او را خیلی دوست داشتم و از اینکه پدرم خلبان است خوشحال بودم. خانه ما پر بود از عکس‌های دوستان پدرم که در زمان خودشان از بهترین های این حرفه بودند. از جمله این عکس‌ها، عکسی از برادران رایت بود که به دست خود ارویل رایت امضا شده بود. یکی دیگر از این عکس‌ها، عکس امضا شده آملیا ایرهارت با یک هواپیماهای دوموتوره بود. پدرم با این هواپیما برای یک شرکت نفتی در نیوجرسی پرواز می‌کرد. علاقه زیاد پدرم به پرواز بود که انگیزه نگاه کردن به ستاره‌ها را در من به وجود آورد...»
 
باز آلدرین، اولین کسی بود که به همراه نیل آرمسترانگ بر سطح کره ماه پا گذاشت. او در سال 1971 به همراه نیل آرمسترانگ و مایک کولینز با آپولو 11 به ماه سفر کرد. وی در این کتاب خاطرات خود و اینکه سفرش به کره ماه از کجا آغاز شده است را توضیح می‌دهد سپس به بیان مطالبی درباره آینده و فضانوردی می‌پردازد.
 
مناظر جدیدی از جهان، نخستین پروازها، شکستن سدهای جدید، نخستین فضانوردان، مرکوری به مدار می‌رود، ماموریت‌های شگفت‌انگیز آپولو، بیاموزیم در فضا زندگی کنیم، شاتل فضایی، بازگشت به ماه و فضانوردی در آینده، فصول تشکیل دهنده این کتاب هستند.


در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «یکی از هیجان انگیزترین و البته نگران‌کننده‌ترین ماموریت‌هایی که فضاپیمای جمینی انجام داده بود، مربوط به جمینی 8 می‌شد، در این ماموریت، نیل آرمسترانگ و دی اسکات مجبور شدند برای اولین بار فضاپیمای بدون سرنشین را تعمیر کنند. حادثه وقتی جدی‌تر شد که قسمتی از فضاپیما عملکرد طبیعی‌اش را از دست داد و قسمت انتهایی موشک که مخصوص خروج گازها و ایجاد نیروی حرکتی موشک است، باز مانده بود...»
 
انتشارات امیرکبیر(کتاب‌های شکوفه) کتاب «به ستاره‌ها نگاه کن» را در قالب 40 صفحه مصور با شمارگان سه هزار نسخه و بهای 47 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    لطفا اطلاعات غلط ندین...ارمسترانک در سال 1969 رفته ماه نه نه 1971؟؟؟
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    خخخخخخ ضایه نکن دیگه...سال 1969 رفتن ماه نه سال 1971؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
    ۱۹۶۹ به ماه سفر کرده ، ۱۹۷۱ کتابشو نوشته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها