یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
چگونه یک ربات‌ شخصی بسازیم؟

ربات‌ها ازجمله دستاوردهای تکنولوژی‌ دنیای امروز هستند که برای کودکان، پرسش‌های زیادی ایجاد می کنند. کتاب «ربات‌ها» سعی دارد پاسخ بسیاری از این پرسش‌ها را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «ربات‌ها» نوشته پیدر فین‌شو و آنا توس با ترجمه فریبرز بهروزفر ،مخاطب را با انواع گوناگون ربات مانند ربات‌های کوچک و بزرگ، کمک‌رسان یا خطرناک، کند و سریع و سخت و نرم آشنا می‌کند.
 
درباره این کتاب می خوانیم: ربات ها بسته به اینکه برای چه کاری استفاده می‌شوند، می‌توانند باهم تفاوت داشته باشند، برخی آنقدر کوچکند که فقط با میکروسکوپ می‌توان آنها را دید؛ زیرا بایستی بتوانند کاری را درون لوله‌ای باریک یا حتی درون بدن انسان انجام دهند. برخی دیگر ربات‌های بسیار بزرگند و برای رنگ‌آمیزی پل‌ها یا مونتاژ وسایل درون کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
 ربات‌ها می‌توانند بدنی شبیه انسان با سر و دست و پا داشته باشند ، همچنین می‌توانند به شکل یک جعبه یا مانند یک حشره باشند. درواقع ربات، ماشینی با اجزای متحرک است که با یک رایانه هدایت می‌شود و می‌تواند با کمک حسگرها، وظایف گوناگونی را انجام دهد.
 
در این کتاب، ربات‌ها، دستگاه‌های خودکار، رایانه‌ها، آندروئیدها، سایبورگ‌ها و دیگر دستگاه‌های ساخته شده با یک ایده اصلی مشابه، بر اساس خلق ماشینی برای انجام کار، تشریح می‌شوند.
 
اجزای ربات‌ها، ربات‌های امروزی، ربات‌ها در تخیل، ربات‌ها در گذشته، ربات‌های آینده، هوش مصنوعی، پرسش‌های فلسفی در مورد ربات‌ها و ساختن یک ربات شخصی، موضوعاتی هستند که در این کتاب برای کودکان گروه سنی «ج و د» بیان شده است.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «از آنجا که ربات‌ها به خوردن و آشامیدن نیازی ندارند و هرگز خسته یا نگران و بیمار نمی‌شوند، برای ماجراجویی و سفرهای اکتشافی مناسب هستند. آنها نگران گازهای سمی یا حشرات خطرناک نیستند و بعضی از آنها سرما و گرمای فوق‌العاده‌ را تحمل می‌کنند. ربات‌های فضایی برای جستجوی سیاره‌های جدید، برداشت تصاویر، فرود آمدن در نقاط مختلف و گردآوری و همراه آوردن مواد به زمین، به فضا فرستاده می‌شوند...»
 
در پایان کتاب «ربات‌ها» نویسنده، تعدادی کتاب مانند «آی ربات و ربات کامل»، «فوق اسباب بازی‌ها تمام تابستان دوام می‌آورند» و «هومانوئیدها، ربات‌های خودآموز و هوش مصنوعی» و تعدادی فیلم مانند «متروپولیس»، «سیاره ممنوع»، «جنگ ستارگان» و« نروبوکاپ» را برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رباتها به مخاطبان معرفی کرده است.
 
انتشارات امیرکبیر(کتاب‌های شکوفه) کتاب «ربات‌ها» را در قالب 56 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و بهای 100 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها