یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
روزهای خوش برای 20 سال آینده اقتصاد جهانی/ بخش اعظم کیک برای چین

مشاور ارشد اقتصادی شهردار لندن در کتاب جدید خود از روزهای خوش برای اقتصاد جهانی در 20 سال آینده خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) « جرارد لیون »در کتاب 336 صفحه‌ای خود می‌گوید سهم غرب از کیک رشد اقتصادی کوچک‌تر خواهد شد اما در طول 20 سال آینده همگان از رشد اقتصادی در چین سود خواهند برد و البته قسمت اعظم این کیک نصیب چینی‌ها خواهد شد.

جرارد که پیش‌بینی‌های معروفش درباره ربع آخر قرن بیستم درست از آب درآمد، اینک درباره 20 سال آینده در کتاب «تسلی‌بخش‌های اقتصاد»/ The Consolations of Economics ابراز خوش‌بینی کرده است و می‌گوید در سال‌های آینده شاهد امید به زندگی بیشتر مردم جهان،نوآوری‌های بزرگ فناورانه و رشد استانداردهای آموزشی و درنهایت بالا رفتن درآمد مردم خواهیم بود.

این کتاب تغییر اقتصاد جهانی را با نگاهی مثبت ارزیابی کرده و معنای آنچه در حال رخ دادن است را به‌خوبی تفسیر کرده و برای 20 سال آینده اقتصاد جهان پیش‌بینی‌های مثبتی کرده است.

مشاور ارشد اقتصادی بوریس جانسون، شهردار لندن در این کتاب رشد بازارهای نوظهور را یادآور می‌شود و با تأکید بر رشد چین تحولات اقتصادی در این کشور را به نفع همه جهانیان می‌داند که هرچند سهم کشورهای غربی از این «کیک توسعه» کم است اما درمجموع حال اقتصاد جهانی را خوب می‌کند.

جرارد سعی کرده با بازگرداندن اعتمادبه‌نفس و نظم و انضباط در اقتصاد، تسلی بخشی کرده و همان‌طور که از نام کتابش پیداست امید را به جامعه بحران‌زده پس از اوضاع وخیم 2008 بازگرداند.

انتشارات فابر اند فابر 19 ژوئن کتاب The Consolations of Economics: How We Will All Benefit from the New World Order را در 336 صفحه به قیمت 19 دلار راهی بازار کرده است.{لینک}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها