شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
اثری که خواستار نواختن آخرین قطعه آهنگ از جانب شماست

«شما هم روزی مدیر می‌شوید» عنوان اثری از ابوالفضل صادقی، مشاور و محقق بازاریابی با همکاری مریم صباغی و فریده نظری منفرد است. مولف این کتاب که محقق بازار‌های داخلی و بین‌المللی است، هنر هر سازمان را به اندازه استعداد کارکنان می‌داند و وظیفه مدیر را رفع ضعف‌های کارکنان عنوان می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب با پرداختن به اصول مدیریتی معتقد است مهم‌ترین دغدغه مدیران باید مدیریت بر همکاران( کارکنان) باشد نه مدیریت بر امری بی جان که تاکنون مورد توجه بوده است و بزرگترین ضعف مدیر این است که از تشخیص توانایی‌های بنگاه، ناتوان و عاجز باشد.

نخستین نکته‌ای که در اثر به چشم می آید این است که در کنار نام نویسنده کتاب 100 صفحه‌‌ای به عنوانی با نام «با همکاری» برمی‌خوریم که نشان از همکاری دو تن از افراد در تدوین کتاب دارد و این نگارش از یک جهت قابل تقدیر و از سویی دیگر قابل تامل است.

از دیدگاه نخست ذکر همکاران در تدوین کتاب نشان دهنده صداقت نویسنده و رعایت حق نگارش و سهم افراد در نگارش اثر است اما از سویی دیگر تدوین کتابی 100 صفحه‌‌ای با تعلق زمانی بیشتر می‌تواند به صورت شخصی به نگارش دریباید و با کمی تامل و زمان با قدرت شخصی، همراه با پژوهش بیشتر به مخاطب عرضه شود.

«شما هم روزی مدیر می‌شوید» در بخش فهرست‌‌نویسی کتاب در صفحه نخست نشانی سایت کتاب 57 را ارایه می‌کند که خود نقطه قوتی برای توزیع محسوب می‌شود و مخاطبان از این طریق با نشانی محل توزیع و فروش کتاب ارتباط پیدا می‌کنند که نوعی تبلیغ موثر برای عرضه کتاب در بازار نشر است.

عنوان‌های لیست فهرست کتاب که از نام آن مشخص است که به بررسی نحوه مدیریت در سازمان‌ها اشاره می‌کند، نکات قابل توجهی را در خود دارد؛ به عنوان مثال، «آخرین قطعه آهنگ را شما بنوازید»، «شنا کردن در امواج خروشان با خواندن کتاب امکان‌پذیر نیست»،«با کسب‌و کار دردانه خود وداع کنید و جام زهر را بنوشید»، «مدیر بی عمل همچون کمان بی زه است» از نمونه‌‌های انتخاب‌های هوشمندانه‌ای است که کنجکاوی افراد را تحریک می کند و خواننده از عنوان به درون مطلب رهنمود می‌کند.

«آخرین قطعه آهنگ را شما بنوازید» با ادای دین به نسل‌های آینده خواستار ارایه پیشنهاد‌ها، تجربیات و آموخته‌های خوانندگان است و نویسنده در یک حرکت ابتکاری با خالی گذاشتن سه صفحه از کتاب، تمایل دارد نظرات مخاطبان را ثبت کند تا در چاپ بعدی کتاب، آن‌ها را مورد استفاده قرار دهد. بهره‌مندی از این ابتکار استفاده از نظرات منتقدان و بازخورد انتشار کتاب میان مخاطبان همزمان با عرضه آن در بازار کتاب است. 

«در سازمان‌های مدرن، پرسیدن مهم‌تر از پاسخ دادن است» عنوان دیگری از بخش «آخرین قطعه آهنگ را شما بنوازید» است که به پدید آمدن نوعی برانگیختگی در مدیریت اشاره می‌کند و کلید موفقیت مدیریت در سازمان‌های گذشته و کنونی را شامل تفاوت‌های چشمگیری می‌داند و سیاست‌بازی و رقابت داخلی را از ویژگی‌های مهم سازمان‌های مدرن برمی‌شمارد.

شنا کردن در امواج خروشان با خواندن کتاب امکان پذیر نیست عنوان دیگری از فهرست این کتاب است که بر خلاف نام بخش، این نکته را مطرح می‌کند که مدیر را با نتایج عملکرد او می‌سنجند. 

مدیریت شیوه‌ای عملی است؛ به عنوان مثال در بخش دیگری از این فصل با عنوان در جست‌جوی با عرضه‌ها باشید و نه فقط با سوادان پر مدعا بر خلاف عنوان عامیانه آن، راهکار‌های مهم و عملی را در دستور کار قرار می‌‌‌دهد و تاکید می‌کند که مدیر باسواد، دانش را به زمان حال پیوند می زند و در شکل دادن آینده از آن نهایت بهره را می برد.

با کسب و کار و دردانه خود وداع کنید و جام زهر را بنوشید عنوان دیگری از فهرست‌های کتاب است که تاکید می‌کند مدیران باید دست از کار‌های گذشته بردارند تا در چنگال حوادث گرفتار نشوند.

درخت‌ها از سر می‌خشکند عنوان دیگری از این کتاب است که با تاکید بر نکته‌ای ظریف یادآوری می‌کند که مدیر باید بی‌چون و چرا بر مشی صداقت و راستی پافشاری کند و در محتوای کلام بر تاثیر‌گذاری مدیریت به عنوان یک ریشه تاکید می‌کند.

ارایه کتابنامه در بخش پایانی اثر از صداقت نویسنده در استفاده از منابع تاکید می‌کند و همچنین معرفی شرکت راهبرد اقتصاد فردا با معرفی فلسفه وجودی، نحوه خدمت‌رسانی فعالیت‌های اقتصادی را نیز وارد بازار نشر کرده است.

معرفی کتاب دیگر در قسمت پایانی این اثر حکایت از این ابتکار دیگر نویسنده دارد تا از ظرفیت این اثر مکتوب برای معرفی آثار دیگر این حوزه هم بهره‌مند شود. استفاده از کتاب برای معرفی اثر دیگر و همچنین ذکر بیوگرافی نویسنده و آثار دیگر وی نقش موثری در‌ آشنایی خوانندگان با پیشینه، سوابق و آثار دیگر نویسنده دارد.

کتاب «شما هم روزی مدیر می‌شوید» نوشته ابوالفضل صادقی، مشاور و محقق بازاریابی با همکاری مریم صباغی و فریده نظری منفرد با شمارگان 100 هزار جلد، در 104 صفحه به بهای شش هزار تومان از سوي انتشارات رسم در بازار  کتاب عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط