جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
رویدادهای حوزه مقاومت؛ از «پسرم حسین» تا «نی بی‌صدا»

رویدادهای متنوعی در نمایشگاه کتاب تهران هر روز برگزار می‌شود که بخشی از این رویدادها را به حوزه فرهنگ مقاومت اختصاص دارد که جزئیات آنها در این گزارش ثبت شده است.

سرویس فرهنگ مقاومت خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا آنچه در ادامه می‌خوانید برنامه‌های حوزه مقاومت در روز دهم نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ است:


«پسرم حسین» امضا می‌شود
«پسرم حسین»، روایت زندگی حسین مالکی نژاد به روایت مادر است، که به تازگی از سوی انتشارات حماسه یاران به چاپ رسیده است. این اثر می‌کوشد تصویر یک نوجوان عاشق و دلباخته اهل بیت سلام الله علیهم را که در سن ۱۲ سالگی وارد جنگ می شود و قضایای مختلفی که برایش اتفاق می افتد را به تصویر بکشد.
جشن امضای این اثر از ساعت ۱۱ در غرفه حماسه یاران برگزار می‌شود.


دوره دوم دامون افتتاح می‌شود
کارگاه جغرافیای مدافعان حرم وافتتاحیه دوره دوم دامون از ساعت ۱۳ در محل غرفه مجمع ناشران دفاع مقدس برگزار می‌شود.
دامون کارگاه نویسندگی دفاع مقدس است که یک دوره از آن برگزار شد.


کتاب‌های حاج قاسم بررسی می‌شود
نشست نقد و بررسی کتاب‌های حاج قاسم از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در محل غرفه مجمع ناشران دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.‌

جشن امضای «نی بی‌صدا»
کتاب «نی بی‌صدا» زندگی‌نامه شهید محمدجواد قربانی است. این شهید در روستای عسگرآباد از توابع شهرستان ورامین به دنیا آمد. پدرش علی، کشاورز بود و مادرش صدیقه نام داشت. تا اول متوسطه درس خواند. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و سوم دی ۱۳۶۵، با سمت تک‌تیرانداز در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر او را در گلزار شهدای شهر پیشوا تابعه شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.‌
نشست رونمایی و جشن امضای این اثر از ساعت ۱۷ در غرفه انتشارات روایت فتح برگزار می‌شود.

جشنی به بهانه «آرمان عزیز»
کتاب «آرمان عزیز» زندگی شهید عزیز آرمان علی وردی است که در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ در دفاع از کیان ولایت صحنه‌ای ماندگار خلق ساخت و به مقام شهادت رسید. این جوان ۲۱ ساله در مقابل سی نفر از معاندین که او را با سنگ و چوب احاطه کرده بودند ایستادگی نمود و حاضر به توهین به رهبر انقلاب نشد. پس از این حوادث رهبر انقلاب چندین بار از این شهید عزیز تجلیل کردند و او را نمونه‌ای درخشان از نسل جوان انقلابی کشور برشمردند. در این اثر جدید از مجموعه قهرمان من کودکان ایرانی می‌توانند با خواندن این داستان‌های کوتاه و روان با زندگی شهید علی وردی آشنا گردند و متوجه شوند چه انتخاب‌هایی او را به این شجاعت و بصیرت رساند. این داستان‌ها با تصاویر زیبایی همراه گشته تا مطالعه را برای کودکان دلنشین‌تر نماید.
جشن امضای این اثر ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در محل غرفه ۲۷ بعثت برپا می‌شود.

تاریخ نگاری جنگ
نشست تاریخ‌نگاری جنگ به عنوان آخرین رویداد مجمع ناشران دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در محل غرفه این مجمع برگزار می‌شود.
گفتنی‌است سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

شما می توانید اطلاعات کامل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را از اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها