چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
مرور اشعار عمر خیام در «پارسی‌گویان»

برنامه پیش روی «پارسی‌گویان» مروری بر اشعار عمر خیام دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا سیده‌زهرا صالحی، تهیه‌کننده برنامه «پارسی گویان» بیان کرد: در برنامه پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت، در آستانه روز بزرگداشت «خیام نیشابوری» با حضور محمدجعفر محمدزاده، استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان فارسی مروری بر اشعار وی خواهیم داشت.

این تهیه‌کننده رادیویی ادامه داد: ۲۸ اردیبهشت ماه زادروز «حکیم عمر خیام نیشابوری» شاعر، فیلسوف، ریاضیدان، منجم و طبیب مشهور ایرانی و روز بزرگداشت وی است. خیام نیشابوری، شاعر، فیلسوف، ریاضیدان، منجم و طبیب مشهور و از بزرگان علم و ادب اواخر قرن پنجم و اوایل قرن ششم است که به قولی در ۲۸ اردیبهشت ۴۲۷ خورشیدی به دنیا آمد. حکیم ابوالفتح عمر بن ابراهیم از آنجا که افکار عمیق فلسفی خود را در قالب رباعیات فصیح درآورد و ابیاتی سرود که نمونه بارزی از فصاحت و روانی و بلندی معنا باشند، به عنوان شاعری خردگرا در سراسر جهان مشهور است.

صالحی افزود: از همین رو با توجه به سالروز بزرگداشت این شاعر بلند نام در برنامه ۲۷ اردیبهشت مروری بر اشعار وی خواهیم داشت.

«پارسی‌گویان» به تهیه‌کنندگی سیده‌زهرا صالحی و با حضور محمدجعفر محمدزاده، استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان فارسی و اجرای حسن همایی پنجشنبه‌ها ساعت ۱۵:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها