سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
کتابی با درون‌مایه عشق و انسانیت

نویسنده «عین خیالم بودی» درون‌مایه این کتاب را عشق، انسانیت و عدالت خواند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم رونمایی از مجموعه داستان فریناز ربیعی با عنوان «عین خیالم بودی» دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در «گوشه نقد» سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

فریناز ربیعی با اشاره به نام خاص کتابش تحت عنوان «عین خیالم بودی» گفت: این عنوان از دل‌نوشته‌های من برآمد و لاجرم سخنی که از دل برآید بر دل نشیند. درون‌مایه داستان‌های این مجموعه را عشق، انسانیت و عدالت خواند و ادامه داد: همه تلاشم را کردم تنوعی در فرم، فضا و زاویه‌دید ایجاد کنم و خوشبختانه اهل فنی که داستان‌ها را خواندند، گفتند این موضوع جذابیت ایجاد کرده است. فضای بیشتر داستان‌های این کتاب را واقعی و رئال دانست و گفت: برخی ماجراها در این کتاب مربوط به دنیای امروز است و برخی به ماجراهای انقلاب و برخی به ماجراهای تاریخی اشاره دارد، اما در درون‌مایه همه داستان‌ها وحدتی وجود دارد.

ربیعی درباره علت انتخاب داستان‌های این کتاب اشاره کرد: این ۱۲ داستان جزو داستان‌هایی بودند که من در طول این سال‌ها نوشته‌ام و به نوعی دیده شدند و جوایزی هم به دست آوردند. بیشتر شخصیت‌های داستان‌های این کتاب زن هستند، مدتی روانشناسی تحلیلی را دنبال می‌کردم و این موضوع به شخصیت‌پردازی‌های من کمک کرد.

محمد امیری، دبیر ادبی نشر مهرستان با اشاره به اینکه این انتشارات به مدت دو سال است که وارد حوزه ادبیات شده گفت: پیش از آن ما در حوزه خانواده فعالیت می‌کردیم و الان محوریت آثار ادبی‌مان هم خانواده است.کیفیت آثار برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است نه نام افراد. مهرستان هم با قلم‌اولی‌ها کار کرده و هم نویسندگان نام‌آشنایی چون حامد عسگری و غلامرضا طریقی، اما فارغ از اسامی افراد آنچه برای ما اهمیت دارد کیفیت اثر است.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری برگزار می‌شود و سامانه ketab.ir فضای مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها