یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
تألیف کتاب «مام» گامی بلند در آموزش زبان فارسی است

غلامعلی حدادعادل، رئیس بنیاد سعدی در بازدید از غرفه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در نمایشگاه کتاب گفت: بنیاد سعدی بنا بر وظیفه ذاتی خود برای آموزش زبان فارسی به فرزندان خانواده‌های ایرانی مقیم خارج از کشور کتاب «مام» را در دست تالیف دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، همزمان با پنجمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، غلامعلی حدادعادل، رئیس بنیاد سعدی و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از غرفه ایبنا دیدن کرد.

وی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه عنوان کرد: در دولت سیزدهم توجهی خاص به مسائل ایرانیان خارج از کشور شده و شورای عالی ایرانیان را فعال کرده‌ایم. بنیاد سعدی هم به اعتبار وظیفه خود عضو این شورا شده و در این راستا یکی از اقدامات ما تالیف کتاب «مام» با مساعدت وزارت امور خارجه است که به چندین مجلد نیز خواهد رسید.

حدادعادل افزود: قصد داریم این کتاب را به صوررت گسترده در دنیا معرفی کنیم تا فرزندان خانواده‌های ایرانی در کشورهای مختلف از آن بهره ببرند. همچنین تلاش داریم نسخه الکترونیکی این اثر را نیز تهیه کنیم و نیز برای طراحی نرم‌افزار تدریس این کتاب نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

تألیف کتاب «مام» گامی بلند در آموزش زبان فارسی است

وی همچنین از رونمایی مجلد سی ودوم دانشنامه جهان اسلام در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: این دانشنامه به همت بنیاد دایرة المعارف اسلامی تالیف شده و اخیراً جلد ۳۲ آن در ۹۰۰ صفحه آماده شده که در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود. ۲۵ جلد دیگر این اثر نیز تالیف خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری برگزار می‌شود و سامانه ketab.ir فضای مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها