شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
کتاب، جهان‌بینی انسان را ارتقا می‌دهد

محمدرضا ورزی گفت: پژوهش و مطالعه به رشد جهان‌بینی کمک می کند، کتاب، جهان‌بینی انسان را ارتقا می‌دهد. مطالعه در تفکر انسان، رنسانس به‌وجود می‌آورد و ما نیاز به تغییر و رشد در هر دهه زندگی خود داریم.

محمدرضا ورزی نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «پروین» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) پیشنهاد داد: اولین کتابی که می‌توانم برای مطالعه به علاقه‌مندان توصیه کنم کتاب «برگردان روایت‌گونه شاهنامه فردوسی» است؛ این کتاب را من سه ماه پیش خوانده‌ام. این کتاب شاهنامه فردوسی است که توسط محمد دبیر سیاقی به نثر برگردانده‌شده‌است.

محمدرضا ورزی از کتاب «پله پله تا ملاقات خدا» اثر عبدالحسین زرین‌کوب به‌عنوان دومین کتاب نام برد و افزود: این کتاب را خیلی دوست دارم. همچنین اکثر آثاری را که بیژن اشتری ترجمه کرده‌است مطالعه کردم، اشتری ترجمه‌های روان و خوبی دارد.

محمدرضا ورزی درپایان عنوان کرد: عادت به خواندن کتاب فیزیکی دارم و حتی اگر فایل کتاب دستم برسد از آن پرینت می‌گیرم و صحافی می‌کنم.

وی اشاره کرد: من بر روی تمامی کتاب‌هایی که مطالعه می‌کنم مهر می‌زنم، تا اگر روزی این کتاب به دست شخص دیگری رسید؛ بداند که کتاب محمدرضا ورزی بوده است.

کارگردان فیلم «پروین» درباره کتاب‌های نایاب حوزه نشر توضیح داد: کتاب «شیخ عطار» را هیچ‌گاه نتوانستم پیدا کنم، به همین دلیل مجبور به پرینت و صحافی آن شدم. کتاب «تاریخ درانی‌ها» که مربوط به تاریخ افغانستان و درباره خاندان درانی است نیز برای من بسیار نایاب بود.

او در پایان گفت: پژوهش و مطالعه به رشد جهان‌بینی کمک می کند، کتاب، جهان‌بینی انسان را ارتقا می‌دهد. مطالعه در تفکر انسان، رنسانس به‌وجود می‌آورد و ما نیاز به تغییر و رشد در هر دهه زندگی خود داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها