سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
همکاری بنیاد ایران‌شناسی و شورای عالی ایرانیان خارج از کشور

دستیار وزیر و مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه و هئیت همراه با رئیس بنیاد ایران‌شناسی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، طبق هماهنگی‌های انجام شده توسط معاونت اطلاع رسانی و همکاری‌های علمی و بین‌المللی بنیاد ایران‌شناسی، دستیار وزیر و مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه و هئیت همراه با رئیس بنیاد ایران‌شناسی دیدار و گفتگو کردند. در این جلسه طرفین با اشاره به ظرفیت ها و استعداد های علمی، اقتصادی و فرهنگی ایرانیان خارج از کشور، بر همکاری بین بنیاد ایران‌شناسی و شورای عالی ایرانیان خارج از کشور تاکید کردند.

در این راستا بنیاد ایران‌شناسی به عنوان بستری مناسب برای برقراری ارتباط، پژوهش و تحقیق در اشاعه فرهنگ و هویت ایرانی-اسلامی در بین ایرانیان خارج از کشور معرفی شد و مقرر شد که شورای ایرانیان خارج از کشور در شناساندن بنیاد ایران‌شناسی و فعالیت‌های آن به هموطنان در خارج از کشور اقدامات لازم را انجام دهد. رجبی دوانی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی ضمن اشاره به توانایی‌ها و ظرفیت‌های این مجموعه در جهت تحقق اهداف ذکر شده، به نکات مثبت این همکاری مشترک تاکید کرد.

در ادامه وی دغدغه اصلی خود را در بنیاد ایران‌شناسی، توجه به هویت ایرانی اسلامی برشمرد و تشکیل قرارگاه هویت ایرانی اسلامی را در کشور یک ضرورت دانست. دکتر رجبی‌دوانی همچنین پیشنهاد نمود که در مدارس موضوع هویت ایرانی اسلامی به دانش آموزان به صورت ویژه آموزش داده شود، چرا که ایرانیان تنها ملتی هستند که سابقه بت پرستی نداشته‌اند.

سهرابی، دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور نیز در این جلسه بیان نمود که یکی از فضاهای کار با ایرانیان خارج از کشور، حوزه ایران‌شناسی است و اظهار داشت که اقداماتی در راستای استفاده از ظرفیت‌های ایرانیان خارج از کشور تاکنون انجام شده است. وی خاطر نشان کرد که در حوزه ایران‌شناسی این آمادگی را داریم تا نسبت به معرفی بنیاد ایران‌شناسی به ایرانیان خارج از کشور همکاری کنیم و در دو کارگروه علمی و آموزشی و کارگروه فرهنگ و رسانه و حتی کارگروه دین و اندیشه امکان همکاری با مجموعه بنیاد ایران‌شناسی وجود دارد. همچنین وی از مدیران بنیاد ایران‌شناسی برای شرکت در نشست آتی این کارگروه‌ها در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، دعوت به عمل آورد.

در پایان جلسه مقرر شد برای ایجاد موزه و نمایشگاه ایران‌شناسی که معرف ایران باستان و ایران دوره اسلامی تا آل بویه و دوره صفویه است، از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور استفاده گردد.

همچنین نظام زاده معاون بین‌الملل بنیاد ایران‌شناسی و باباکاظمی رئیس اداره امور علمی، فناوری و فرهنگی ایرانیان خارج از کشور و خانم خیری رئیس اداره امور ارتباطات و اطلاعات ایرانیان خارج از کشور نیز در این جلسه حاضر و به بیان نکاتی پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها